Joona Haatainen

14.10.2021

FOOM palaa podcastina - käsittelyssä sosiaalinen media


FOOM-podcastissa perehdymme sosiaalisen median ajankohtaisiin trendeihin Joonan ja markkinoinnin asiantuntijoiden sekä sisällöntuottajien matkassa. Uudet jaksot ilmestyvät kuukausittain. Loppuvuoden aikana käsitellään muun muassa teemoja kuten lyhytvideot, esport, vaikuttajamarkkinointi sekä viihdebrändin rakentaminen somessa.

Vuonna 2017 ja 2018 tuotimme FOOM-tapahtuman. Tapahtuma oli foorumi online-medialle, markkinoinnille ja ilmiöille sen ympärillä. Lavalla nähtiin digitaalisen median sekä markkinoinnin huippunimiä kuten Casey Neistat, Peter McKinnon ja Gavin McGarry. Oodi onlinelle jatkuu nyt vuonna 2021 kuunneltavassa ja katsottavassa muodossa, kun toimitusjohtajamme Joona Haatainen kutsuu vieraakseen kiinnostavia tyyppejä, tekijöitä ja asiantuntijoita jakamaan yhdessä ajatuksia somesta ja kulttuurista sen sisällä. Kuten sosiaalinen mediakin, on podcastimme sekoitus näkemyksiä, mielipiteitä ja ajatuksia – ja aina vieraidemme näköinen! 

FOOM on kuunneltavissa Spotifyssä, ja ensimmäiset kaksi jaksoa ovat nyt ulkona! 

Podcastin ensimmäisessä jaksossa Joona ja YouTuben konkari Kaitsu Rinkinen ottavat pureskeltavakseen tällä hetkellä kovin trendikkäät lyhytvideot. Lyhytvideot ovat jo muokanneet merkittävästi markkinointia ja sisällöntuotantoa – mitä tästä ovat mieltä Joona ja Kaitsu? 

Podin toisessa jaksossa Joona keskustelee yhdessä Kova Esportsin Matti Oravan kanssa kilpapelaamisesta eli esportista sekä pelaamisesta ilmiönä. Mitä kaupallisia mahdollisuuksia esport tarjoaa? Mitä mainostajan pitää ottaa huomioon brändin näkökulmasta?

Ota FOOM seurantaan Spotifyssä ja Trootin YouTubessa!

Katso myös

Tutustu blogiimme→

Kaisa Suomela

21.10.2021

Monikanavaista vaikuttajamarkkinointia yleisön ehdoilla

Trootin tiimit tekevät tiiviisti yhteistyötä vaikuttajien ja sisällöntuottajien kanssa. Mitä yleisö toivoo vaikuttajilta ja miten vaikuttajat itse näkevät oman yleisösuhteensa? Jututimme eturivin vaikuttajia eri somekanavien roolista ja kanaviin tuotetun sisällön tulevaisuudesta – tässä kolme kiinnostavaa nostoa.
Lue lisää →

Joona Haatainen

12.10.2021

Miten vaikuttajamarkkinointi tuodaan osaksi markkinoinnin vuosisuunnittelua?

Vaikuttajamarkkinoinnin panostukset lisääntyvät - suunnitelmallisuuden ja mittaamisen merkitys entisestään. Mitä vaikuttajamarkkinoinnin vuosisuunnittelussa kannattaa ottaa huomioon?
Lue lisää →