Minkälaisen brändin kannattaa markkinoida TikTokissa?

TikTok on tämän hetken nopeimmin kasvava sosiaalisen median kanava sekä käyttäjien että markkinoijien keskuudessa. Minkälaisen brändin kannattaa markkinoida TikTokissa ja mitä se brändiltä edellyttää?
Lue lisää →

Miten hyödyntää sosiaalista mediaa työnantajamielikuvan rakentamisessa ja rekrymarkkinoinnissa?

Miten rekrytoija voi hyödyntää sosiaalisen median mahdollisuuksia osana työnantajamielikuvan rakentamista ja rekrykampanjointia? 
Lue lisää →

Esittelyssä Trootin uudet tiimiläiset Jonna & Henrietta – “Jokaisen brändin tulisi miettiä, mikä on syy seurata heitä somessa”

Troot vahvisti edellisvuoden lopulla strategista sosiaalisen median osaamistaan Jonna Haatajan liityttyä osaksi asiakkuustiimiämme. Jonnan lisäksi Trootin porukkaa täydentämään saatiin vuoden alussa Content Creator Henrietta Harju.
Lue lisää →

House of Juicy -TikTok-tili on kuin parhaan kaverin kämppä, jossa on aina hyvä meininki!

Näin luotiin Suomen seuratuin virvoitusjuomabrändin TikTok-tili vain muutamassa kuukaudessa
Lue lisää →

Brändit löysivät sosiaalisen median, mutta unohtivat vuorovaikutuksen

Panostukset somemainontaan ovat kasvaneet Suomessa lähes 30% edelliseen vuoteen verrattuna. Vuonna 2021 sosiaalisen median mainonta muodosti jo yli 15% koko mediamainonnan kakusta. Samaan aikaan panostukset sisältöön eivät ole kasvaneet.
Lue lisää →

Somemarkkinoinnin trendit 2022: TikTok, social commerce ja strateginen vaikuttajamarkkinointi

Vuosi vaihtuu ja on taas oivallinen aika ennustaa, miltä (some)maailma näyttää ensi vuonna! Tässä jutussa esittelemme kolme tärkeimmäksi arvioimaamme alkavan vuoden trendiä, jotka on hyvä pitää mielessä.
Lue lisää →

Toimivan kampanjabriefin anatomia – eli kaikki mitä pitää tietää vaikuttajayhteistyön briefaamisesta

Pidempää vaikuttajayhteistyötä tai lyhyempää kampanjatekemistä tukeva ja ohjaava brief on yksi tärkeimmistä työkaluista erityisesti sekä vaikuttajalle, mutta myös toteutusta suunnittelevalle taholle että brändille. 
Lue lisää →

Markkinoija, huomioi juhlapyhät osana somemarkkinoinnin suunnittelua!

Maailma on nyt auennut ja tämä näkyy myös somessa sekä ihmisten välisissä kohtaamisissa, kun ystävät ja perheet viettävät aikaa yhdessä ja järjestävät juhlia.
Lue lisää →

Kenen biisi? Eli mitä pitää muistaa kaupallisten sisältöjen musiikkioikeuksista

Somekanavat ovat viime vuosina alkaneet täyttyä sisällöistä, jossa musiikki on suuressa roolissa. Sopiva taustamusiikki Instagram Storyssa tai hittikappale, jonka mukaan voi tanssia TikTokissa, tekee some-postauksista kiinnostavampia. Kaupallisten sisältöjen kohdalla säännöt musiikin käytölle eivät aina ole ihan yksiselitteiset, mikä aiheuttaa välillä sisällöntuottajille ja brändeille harmaita hiuksia.
Lue lisää →

Monikanavaista vaikuttajamarkkinointia yleisön ehdoilla

Trootin tiimit tekevät tiiviisti yhteistyötä vaikuttajien ja sisällöntuottajien kanssa. Mitä yleisö toivoo vaikuttajilta ja miten vaikuttajat itse näkevät oman yleisösuhteensa? Jututimme eturivin vaikuttajia eri somekanavien roolista ja kanaviin tuotetun sisällön tulevaisuudesta – tässä kolme kiinnostavaa nostoa.
Lue lisää →