Onepiece

Instagram campaign

When the goal is to get as many relevant target audience as possible to the customer's website and generate sales, in addition to a workable plan a special attention must be paid to the selection of influencers.

Keväällä 2021 suunnittelimme ja toteutimme asiakkaallemme Onepiecelle kampanjan, jonka tavoitteena oli saada ohjattua mahdollisimman paljon relevanttia kohderyhmää Onepiecen verkkosivuille brändin uuden kevät-kesä -malliston pariin, sekä luoda myyntiä.

Strategia:

Sunnittelimme kampanjalle kattokonseptin, jossa vaikuttajat valitsivat Onepiecen valikoimasta kiinnostavimmat tuotteet yllätyslahjaksi läheiselleen. Vaikuttajat myös kysyivät seuraajiltaan vinkkejä valikoimasta ennen tuotteen lopullista valintaa ja näin osallistivat yleisöään tehokkaasti kampanjaan.

Koska kyseessä oli visuaalinen, helposti ostettava tuote ja asiakkaan haaste puhtaasti konversiopohjainen, valitsimme kanavaksi Instagramin, josta vaikuttajien on helppo ohjata seuraajiaan asiakkaan verkkosivuille ostosten pariin.

Kampanjassa kiinnitimme erityisen tarkasti huomiota vaikuttajien valintaan. Painotimme valinnoissa historiadatansa pohjalta hyvin toimivia vaikuttajia, eli sellaisia sisällöntuottajia, jotka ovat generoineet poikkeuksellisen hyviä lukuja seuraajien ohjaamisessa brändin kanaviin saaden aikaan myyntiä. Siis vaikuttajia, jotka ovat saaneet samankaltaisissa taktisissa kampanjoissa aikaan näkyviä tuloksia.

Tulokset:

Neljän vaikuttajan kokonaisuus keräsi yhteensä yli miljoona näyttökertaa. Asiakkaan kohderyhmä tavoitettiin tehokkaasti – vaikuttajien Instagram-tileiltä saatiin 12 000 klikkausta Onepiecen kanaviin. Vaikuttajien kekseliäät sisällöt saivat paljon kiitosta paitsi suoraan seuraajilta, myös anonyymin somealusta Jodelin tunnetusti kriittisessä yhteisössä.

Tutustu kampanjaan

This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.