Konsepti on punainen lanka, jonka ohjaamana luodaan yleisöä puhuttelevaa markkinointiviestintää. Konsepti pohjautuu brändin strategiaan, kilpailija-analyysiin ja kohderyhmästä datan avulla löydettyyn oivallukseen. Konseptin avulla varmistetaan, ettei sosiaalisen median markkinointi jää brändistä irralliseksi.
Ota yhteyttäVaikuttajamarkkinoinnin konsepti on vaikuttajatekemisen raamit, jonka sisällä vaikuttajat saavat luoda omannäköistä ja omaa yleisöä puhuttelevaa sisältöä. Konsepti antaa edellytykset tulokselliseen vaikuttajamarkkinointiin, sillä se pohjautuu brändiin, asetettuun tavoitteeseen ja kohderyhmästä löydettyyn oivallukseen.
Vaikuttajat eivät ole välttämättä markkinoinnin ammattilaisia. Me huolehdimme siitä, että konsepti vastaa asiakkaan haastetta ja tavoitetta. Näin vaikuttajat voivat keskittyä tekemään sitä missä ovat parhaita – luomaan kiinnostavaa sisältöä yleisölleen. Vaikuttajien on usein helpompi ideoida sisältöä, kun lähestymistä on jo pureksittu heille valmiimpaan muotoon kuitenkin jättäen riittävästi tilaa luovuudelle- näin sisällöstä ei tule päälleliimattua. Vaikuttajamarkkinoinnin konseptisuunnittelussa on tärkeää huomioida eri kanavien lainalaisuudet. TikTokissa toimivat erilaiset asiat kuin vaikkapa Instagramissa.
Vaikuttajamarkkinoinnin konseptoinnin avulla huolehditaan, että brändin tarina jatkuu yhdenmukaisena myös vaikuttajien kanavissa. Konseptia on mahdollista hyödyntää vaikuttajamarkkinoinnin ulkopuolella somesta telkkariin asti.
Lue lisää vaikuttajamarkkinoinnin konseptoinnista!
Kun brändi haluaa lähteä rakentamaan systemaattisesti jatkuvaa sosiaalisen median läsnäoloaan on kuhunkin kanavaan tärkeää luoda punainen lanka joka ohjaa sisällöntuotantoa ja ottaa huomioon eri some-kanavien lainalaisuudet.
Strategisen sosiaalisen median sisällöntuotannon ytimessä on jatkuva konsepti tai kanavalupaus. Se on parhaimmillaan brändistä johdettu innostava kattotarina tai lupaus, joka saa yleisön seuraamaan brändiä sosiaalisessa mediassa ja antaa brändille luontevan roolin osana seuraajien arkea.
Sosiaalisen median sisällöntuotanto ilman suunnittelua on työlästä ja helposti rönsyilevää. Siksi sosiaalisen median kanaville on tärkeää luoda sisältömarkkinoinnista tutut sisältöteemat tai sisältöpilarit. Ne selkiyttävät ja helpottavat sosiaalisen median sisällöntuotantoa niin brädin kuin yleisön näkökulmasta. Sisältöteemojen avulla on voidaan tuottaa yleisön kuin brändin tarpeita palvelevaa sisältöä. Sosiaalisen median teemat valitaan brändistrategian ja tavoitteiden mukaan.
Kanavalle tai kanaville kannattaa luoda vähintään 2-3 erilaista sisältöteemaa jottei sisällöntuotanto käy liian toisteiseksi. Yksi teema voi olla vaikkapa informatiivinen, toinen inspiroiva ja kolmas viihdyttävä. Näin palvellaan seuraajan erilaisia tarpeita.
Tutustu sosiaalisen median sisällöntuotannon palveluihimme tästä!