Vaikuttaja- ja some-markkinointi Suomessa 2021

Tutkimuksen tavoitteena oli ymmärtää syvällisemmin kuluttajien sosiaalisen median käyttöä ja suhdetta eri kanaviin ja vaikuttajiin eri ikäryhmissä. Tämän lisäksi kartoitettiin ostopäätökseen vaikuttavia tekijöitä. 

Kyselyä varten kerättiin edustava otos eri profiilin some-vaikuttajien yleisöstä. Vastaajia oli 1703. 

Tutkimuksen toteutti Troot yhdessä Digitalistin kanssa

Neljä tärkeintä löydöstä: 

  • Sosiaalista mediaa käytetään monikanavaisesti – kuluttajat seuraavat vaikuttajia ja ovat aktiivisia useissa eri kanavissa.
  • Kaupallisia sisältöjä ei koeta häiritseviksi, jos ne on suunniteltu hyvin. 
  • 43% vastaajista ostaa tuotteen vaikuttajan suosituksen perusteella, 31% julkkiksen suositteluun pohjaten.
  • Vanhemmat kuluttajat toivovat kestollisesti lyhyitä sisältöjä ja kuvasisältöjä, nuoremmat toivovat pidempiä videoita.

Tutustu myös:

Tuben vaikuttavuus 2018: TiivistelmäSisällöt ja vaikuttavuus tubessa 2017: TiivistelmäSisällöt ja vaikuttavuus tubessa 2016: Tiivistelmä

Vaikuttavuusraportti 2021

Kiitos!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Voit poistaa tietosi milloin tahansa klikkaamalla linkkiä viestiemme alatunnisteessa. Käytämme markkinointialustana MailChimpia. Tilaamalla raportin, hyväksyt että tiedot siirretään MailChimpin alustalle käsittelyyn. Lisätietoja MailChimpin tietosuojakäytännöistä.