Labello

Elämykset
Vaikuttajamarkkinointi
AR

Naistenpäivän tempauksessa yhdistyivät fyysinen ja digitaalinen maailma

Lähtökohdat

Labellon tavoitteena oli lanseerata uusi Caring Beauty -tuoteryhmä näyttävästi ja saada etenkin nuoret ja nuoret aikuiset kokeilemaan uutuustuotteita. Kosmetiikka-alalla kilpailu on kuitenkin kovaa. Pelkästään perinteisen vaikuttajamarkkinoinnin ja mainonnan avulla on haastava saada kohderyhmä pysähtymään brändin pariin. Labello halusi päästä lähemmäs nuoria aikuisia ja tarjota kuluttajille vaikuttajakampanjan lisäksi elämyksen, josta brändi muistetaan pitkään. 

Strategia

Diginatiivi nuori kohderyhmä mielessä pitäen lähdimme suunnittelemaan PR-tapahtumaa, jossa olisi fyysisten elementtien lisäksi digitaalinen ulottuvuus. Tapahtumakonseptin suunnittelua ohjasi kaksi ajankohtaista trendiä. Somessa suositulla värianalyysilla saataisiin kiinnitettyä huomio tuotteiden ominaisuuksiin: Caring Beauty -tuotteita voi käyttää sekä huulivoiteina että poskipunina. Maailmalla huomiota herättänyt oversized marketing -trendi puolestaan inspiroi miettimään, kuinka uusille pakkauksille voisi saada mahdollisimman suuren näkyvyyden. Tapahtuman sanansaattajiksi ja kasvoiksi valittiin vaikuttajakaksikko Ella ja Helmi. 

Luova idea

Naistenpäivänä kauppakeskus Jumbon kävijät yllätti kolme ja puoli metriä korkea Caring Beauty -tuubi. Tuubin sisällä kävijät pääsivät kokeilemaan AR-filtterin avulla, mikä tuotesarjan kolmesta sävystä on itselle se oikea. AR-filtteri on kokeiltavissa jatkossa myös Snapchatissa. Tuubille jonottavia kävijöitä viihdyttivät promotyöntekijät, jotka testasivat sävyjä yhdessä kävijöiden kanssa. Naistenpäivän kunniaksi kävijät saivat tapahtumasta testattuaan AR-filtteriä tuotelahjan. 

Tapahtuman yhteydessä järjestettiin Ellan ja Helmin kahden tunnin mittainen meet and greet, jossa fanit pääsivät ottamaan vaikuttajien kanssa yhteiskuvia. Tapahtuman suosio yllätti odotukset – ensimmäiset fanit jonottivat kauppakeskuksen ovilla jo tunteja ennen ovien aukeamista.

No items found.
TULOKSET

10 000 tapahtumalla tavoitettua  

1000 filtterin kokeilua

2000 meet & greet kävijää kahdessa tunnissa

400 000 impressiota somessa

"Labello Caring Beauty -tapahtuma oli mahtava ja yhteistyö Trootin kanssa sujuvaa, kuten aina."

Beiersdorf Oy