Back
Täydellinen brand match paransi kampanjan tehokkuutta
Olvi erikoisoluiden tuoteperhe saa vuoden 2025 aikana useita uutuuksia. Osan niistä inspiraationa toimii erikoisoluiden kotikaupunki Iisalmi. Osa uutuuksista tuo oluthyllyille makuelämyksiä kaukomailta. Olvi halusi saada haastavasti tavoitettavan, yli 25-vuotiaiden miesten kohderyhmän kiinnostumaan uutuuksista. Yhdessä mediatoimisto Virta Helsingin kanssa tavoitteenamme oli luoda erottuva lähestyminen ja konsepti koko vuoden kestävälle kampanjalle.
Uutuudet saadaan oluenystävien huulille tehokkaimmin kiinnostavan vaikuttajan avulla. Olvi erikoisoluet tarvitsi täydellisen brand matchin. Kuka olisikaan parempi opas olutmakumatkoille kuin Madventures-tähti ja matkailuvaikuttaja Riku Rantala? Rantalan sisällöt ja tyylii puhuttelevat erityisesti erikoisoluiden mieskohderyhmää ja mikä parasta, hän on tuunnetusti olutfani.
Suomen kokenein ja tunnetuin maailmanmatkaaja tietää, minkälainen olut maistuu niin kotimaan lomalla Iisalmessa, paahtavan kuumalla Bondi Beachillä kuin pitkän ajomatkan päätteeksi Route 66:lla. Kevään, kesän ja syksyn kampanjalähtöjen aikana Olutmatkaopas Riku Rantala kuljettaa yleisön makumatkoille olut kädessä. Oli kyse sitten kotimaasta tai kaukomaista, sisällöissä ammennetaan kohdemaan tunnelmasta.
Jotta Rantalan henkilöbrändistä saadaan mahdollisimman suuri kerrannaisvaikutus, häntä hyödynnetään niin perinteisissä yhteistyösisällöissä kuin koko kampanjan mainoskasvona. Elämyksellisyyttä tuovat mukaan Rikun nimissä lähetetyt, matkailuteemaiset PR-lähetykset sekä vaikuttajavierailu Olvin pääpanimolla Iisalmessa.
Tulokset
22 % edullisempi CPM
33 % pienempi CPC
29 % parempi CTR
22 % parempi engagement rate
+40% parempi PR-lähetyksen läpimeno vs. Trootin keskiarvot