Caverion

Konseptointi
Kampanjat

Rekryviraalit saivat hakijamäärät huimaan kasvuun

LÄHTÖKOHDAT


Caverion kamppaili alle 35-vuotiaiden osaajien rekrytoinnissa. Nuoret näkivät Caverionin yksipuolisesti rakennusalan- ja kunnossapidon yrityksenä, eivätkä he olleet kiinnostuneita alasta. Ennakkoluuloista huolimatta Caverionilla on tarjota monia asioita, joita nuoret työelämältä kaipaavat: monipuolisia ja monialaisia työtehtäviä ja työyhteisön, jossa jokainen saa olla sellainen kuin on. Caverionilla myös viihdytään pitkään, keskimääräinen työsuhteen kesto on 11 vuotta. Kuinka kumota ennakkoluulot ja kääntää kuivana pidetty työpaikka unelmien työpaikaksi? Kampanjan numeerinen tavoite oli kunnianhimoinen: työhakemusten määrää haluttiin kasvattaa vähintään 50 prosenttia.

STRATEGIA JA INSIGHT

B2B-alojen rekryviestintä on perinteisesti asiallista ja nuorten silmissä kuivaa. Sen sijaan Caverionin omat työntekijät, eli caverit, ovat kaikkea muuta kuin kuivia tyyppejä. Ainutlaatuinen työyhteisö ja rohkeasti omanlaisiaan olevat työntekijät oli saatava ison yleisön nähtäville. Caverionin piti tehdä jotain, mitä kukaan ei siltä odota.

LUOVA IDEA

Viihteellinen Viraalirekryt-kampanja tuo Caverionin työntekijät, eli caverit, osaksi somen viraaleja. Lyhytvideossa caverit heittäytyvät hullutteluun ja esittelevät Caverionin monipuolisia työtehtäviä somen kuumimpien trendien avulla. Videoilla nähdään niin asmr-kuiskuttelua, supersankarielokuvan traileri, kauhuelokuvan kohtaus kuin choose your character -trendi. Lopputuloksena ovat elokuvalliset videot, jotka todella erottuvat TikTokin kuvavirrasta. 

Alalle poikkeuksellisesti kampanjan pääkanavana toimi TikTok. Kampanja jalkautui kuitenkin menestyksekkäästi myös muualle someen – TikTok-huumori osui ja upposi jopa LinkedIn-yleisöön. Kuuden huumorivideon lisäksi kampanjaan kuului taktisia somemainoksia ja Caverionin verkkosivuilta löytyvät uratarinat.

@caverionfinland ASMR-Marko auttaa sinua nukahtamaan minuutissa 😴 Jos tämä video ei saa sinua unten maille, niin mikä? Gn! 💤 Vaikka henkilöstöetuihimme ei valitettavasti kuulu joka perjantaista ASMR-tuokiota tai galaksivaloa, tarjoamme kuitenkin henkilökunnan hankintaedut, henkilöstökerhojen toiminnat sekä muita etuja. Onnistuiko hypnoosi, hae meille töihin ja lue lisää henkilöstöeduistamme👉 https://rekry.caverion.fi/toimii #asmr #toimii #toimivanelämäncaveri #toimivanelämäntekijä #caverion #huoltoasentaja ♬ alkuperäinen ääni - Caverion Suomi
@caverionfinland pov: supercaveri enters the chat 🦸   Sanotaan, että meillä työskentelee supersankareita, mutta kuten videossa todetaan meidän caverit ovat ”vain” tavallisia alansa rautaisia ammattilaisia, joilta hommat hoituvat. 💪    Elokuvateattereissa lähellä sinua* ja myös verkkosuvuillamme, lue lisää 👉 rekry.caverion.fi/toimii *fake news, we wish #trailer #toimii #caverion #rekry #asentaja #toimivanelämäncaveri #pov #suomitt #supersankari ♬ alkuperäinen ääni - Caverion Suomi
@caverionfinland Energiaparantajalta ✨sitä hyvää energiaa✨ Noh, meillä ei valitettavasti saa energiaparantajalta energiaa työpäiviin, mutta onneksi löytyy monia muita työhyvinvoinnon työkaluja, joilla pidämme cavereista huolta🙌🏻 Nyt äkkiä joko rummutuksen saattelemana tai sitä paeten tänne 👉 rekry.caverion.fi tutustumaan siihen, miten huolehdimme työntekijöidemme hyvinvoinnista 🥁 #energiaparantaja #toimii #toimivanelämäntekijä #caverion #suomi #suomitt #healing #energy #parantaja #energiaasiantuntija #energiatehokkuus #energiaviisaus ♬ alkuperäinen ääni - Caverion Suomi
TULOKSET

113 % enemmän hakijoita

1 238 000 + orgaanista katselukertaa

3850 tuntia brändin parissa vietettyä aikaa

45 426 sitoutumista yhteensä

Videot ovat naurattaneet ja herättäneet keskustelua niin johtoryhmässä kuin työmaakopissa, ja useampi hakija on kertonut löytäneensä tiensä meille juuri videoiden ansiosta. Lyhyesti voisi sanoa, että niin video kuin projekti toimi.

Saga-Charlotte Storbacka, Marketing and Customer Experience Manager, Caverion Suomi Oy