Back
Rekryviraalit saivat hakijamäärät huimaan kasvuun
Caverion kamppaili alle 35-vuotiaiden osaajien rekrytoinnissa. Nuoret näkivät Caverionin yksipuolisesti rakennusalan- ja kunnossapidon yrityksenä, eivätkä he olleet kiinnostuneita alasta. Ennakkoluuloista huolimatta Caverionilla on tarjota monia asioita, joita nuoret työelämältä kaipaavat: monipuolisia ja monialaisia työtehtäviä ja työyhteisön, jossa jokainen saa olla sellainen kuin on. Caverionilla myös viihdytään pitkään, keskimääräinen työsuhteen kesto on 11 vuotta. Kuinka kumota ennakkoluulot ja kääntää kuivana pidetty työpaikka unelmien työpaikaksi? Kampanjan numeerinen tavoite oli kunnianhimoinen: työhakemusten määrää haluttiin kasvattaa vähintään 50 prosenttia.
B2B-alojen rekryviestintä on perinteisesti asiallista ja nuorten silmissä kuivaa. Sen sijaan Caverionin omat työntekijät, eli caverit, ovat kaikkea muuta kuin kuivia tyyppejä. Ainutlaatuinen työyhteisö ja rohkeasti omanlaisiaan olevat työntekijät oli saatava ison yleisön nähtäville. Caverionin piti tehdä jotain, mitä kukaan ei siltä odota.
Viihteellinen Viraalirekryt-kampanja tuo Caverionin työntekijät, eli caverit, osaksi somen viraaleja. Lyhytvideossa caverit heittäytyvät hullutteluun ja esittelevät Caverionin monipuolisia työtehtäviä somen kuumimpien trendien avulla. Videoilla nähdään niin asmr-kuiskuttelua, supersankarielokuvan traileri, kauhuelokuvan kohtaus kuin choose your character -trendi. Lopputuloksena ovat elokuvalliset videot, jotka todella erottuvat TikTokin kuvavirrasta.
Alalle poikkeuksellisesti kampanjan pääkanavana toimi TikTok. Kampanja jalkautui kuitenkin menestyksekkäästi myös muualle someen – TikTok-huumori osui ja upposi jopa LinkedIn-yleisöön. Kuuden huumorivideon lisäksi kampanjaan kuului taktisia somemainoksia ja Caverionin verkkosivuilta löytyvät uratarinat.
113 % enemmän hakijoita
1 238 000 + orgaanista katselukertaa
3850 tuntia brändin parissa vietettyä aikaa
45 426 sitoutumista yhteensä
Videot ovat naurattaneet ja herättäneet keskustelua niin johtoryhmässä kuin työmaakopissa, ja useampi hakija on kertonut löytäneensä tiensä meille juuri videoiden ansiosta. Lyhyesti voisi sanoa, että niin video kuin projekti toimi.