Back
Vahva kattokonsepti kattaa kampanjat ja jatkuvan sometekemisen
Sun-Maidin rusinat ovat ajaton klassikko ja tärkeä osa suomalaisia ruokaperinteitä. Perinteiden lisäksi rusinoilla on kuitenkin monipuolisia käyttötarkoituksia ympäri vuoden. Brändi etsi markkinoinnin konseptia, jonka avulla voitaisiin muokata mielikuvia rusinoista ja viestiä siitä, kuinka monipuolinen rusina oikeastaan onkaan. Ydinkohderyhmänä olivat 25–35-vuotiaat perheelliset.
Kaikilla meillä on mielipide siitä, mihin rusinat perinteisesti kuuluvat ja eivät kuulu. Viedään keskustelua aste pitemmälle ja perinteiden kautta uusiin käyttötarkoituksiin. Rusina on mainio eväs kiireisessä lapsiperhearjessa.
Nostetaan rusina pöydälle! Vahvaan väitteeseen kiteytyvä Rusina kuuluu -konsepti herättelee keskustelua rusinoista. Rusinat kuuluvat pullaan, simaan ja glögiin ja yhtä hyvin myös salikassiin, hiihtoretkelle tai pitkille mökkimatkoille. Konsepti kattaa sekä video- että kuvasisällöt. Visuaalinen tyyli on brändin mukaisesti leikkisä, raikas, valoisa ja voimakkaan värikäs. Videoissa leikitellään lauseparilla: Kuuluuko rusina? Rusina kuuluu. Myös erilaisia arjen ja juhlan hetkiä taltioiviin still-kuviin yhdistyy leikkisä väite, kuten Rusina kuuluu salikassiin.
Ympärivuotinen konsepti toimii sesonkikampanjoissa, mutta myös niiden ulkopuolella jatkuvassa sometekemisessä. Konseptin mukaisia sisältöjä on vuoden aikana nähty mm. Metan kanavissa, Ruudussa, Katsomossa, YouTubessa, printtimainonnassa ja brändin verkkosivuilla.
Tulokset joulukampanjassa:
13,69 € CPM VOD
1,9 € CPM Meta
1 167 121 impressiota Metassa
Kampanjalla onnistuttiin tavoittamaan brändille kustannustehokkaasti nuorempaa aktiivi-ikäistä yleisöä, mikä on ollut haasteellista aiemmissa kampanjoissa.