Ehrmann & Tre Kronor Media

Vaikuttajamarkkinointi
Kampanjat

Vaikuttaja kampanjan kasvoina

Lähtökohdat

Ehrmann haluaa tavoittaa High Protein -tuoteperheellään nuoret aikuiset, jotka ovat kiinnostuneita terveellisistä elämäntavoista, ulkoilusta, urheilusta ja arkiliikunnasta. Proteiinivälipaloissa valinnanvaraa on paljon ja kilpailu kuluttajien huomiosta on kovaa. Miten erottua kilpailijoista ja olla kiinnostavalla tavalla läsnä kuluttajien arjessa?

Strategia

Kohderyhmää päätettiin lähestyä vaikuttajan avulla. Vaikuttajamarkkinointi mahdollistaa syvällisen tarinankerronnan, ja nuoret aikuiset luottavat vaikuttajan viestiin enemmän kuin brändin omaan viestiin. High Protein -uutuuksien lanseerauksen yhteydessä Ehrmann ja mediatoimisto Tre Kronor halusivat kokeilla, miten yhtä vaikuttajaa voitaisiin hyödyntää koko kampanjan kasvona myös somen ulkopuolella. 

Täydellinen brand match olisi hyvinvoinnistaan välittävä vaikuttaja, jolla on positiivinen ja aktiivinen ote elämään. Vaikuttajan kanssa haluttiin toteuttaa myös PR-tempauksia, joten vaikuttajalta vaadittiin heittäytymiskykyä. Brändille sopivan tyylin ja asenteen perusteella High Protein -kampanjoiden kasvoksi valittiin Alina Voronkova.

Luova idea

Vaikuttaja mielessä pitäen suunnittelimme monikanavaisen kattokonseptin Hei makea elämä! Konseptin pääviesti kumpuaa Ehrmannin High Protein -tuotteiden ytimestä: terveellisyyden vuoksi ei tarvitse karsia mausta – ei Ehrmannin herkuissa, eikä elämässä ylipäätään. Voronkovan mukaansatempaava persoona ja monipuolinen sisältöosaaminen herättivät konseptin eloon. Konsepti on jalkautunut niin someen, radioon, ulkomainontaan kuin muuhun digimarkkinointiin. Vuosia kestänyt menestyksekäs yhteistyömme Ehrmannin, Tre Kronorin ja Voronkovan kanssa jatkuu edelleen.

TULOKSET

Ehrmann High Protein & Alina Voronkova = perfect match!

We are very happy that we found in Alina Voronkova a perfect brand ambassador for our Ehrmann High Protein products, as she matches perfectly well and naturally with our target group. Her content is very powerful, inspiring, super positive + friendly, very genuine, and always puts a smile on the lips. She brings great and very valuable new ideas in our campaign plannings.

We are looking forward working together with Alina also for future campaigns

Jenny Schmid, Product Manager, Ehrmann