Back
Someluvut kasvuun brändiviihteellä
Laurea-ammattikorkeakoulu halusi tavoittaa uudenlaisella tavalla 15–25-vuotiaat nuoret ja nuoret aikuiset. Laureaa on perinteisesti pidetty jopa hajuttomana ja mauttomana.
Tavoitteena oli muokata brändimielikuvaa ja tuoda esille Laurean rentoa ja räväkkää puolta. Yleisön sitoutuminen Laurean somessa oli aiemmin ollut vähäistä, ja uusien ideoiden avulla haluttiin luoda entistä sitouttavampaa sisältöä.
Opiskelupaikan valintaan vaikuttavat vahvasti ystävien ja perheen suositukset. Korkeakoulujen markkinoinnissa on perinteisesti hyödynnetty vaikuttajia vertaissuosittelijoina. Perinteinen vaikuttajamarkkinointi on kuitenkin haastavaa, mikäli vaikuttajalla ei ole aitoa ja syvää yhteyttä korkeakouluun. Päätimme hyödyntää vaikuttajaa yllättävällä tavalla ja kirjoittaa brändiviihdesarjan, jossa vaikuttaja on pääroolissa. Halusimme luoda jotakin yllättävää ja huumoria säästelemätöntä.
Nuoret aikuiset elävät parhaillaan deittailun aikakautta, johon liittyy uusia suhteita, treffejä, ihastumista ja eroja. Laurea at first sight -brändiviihdesarjassa tartutaan nuorten elämään samaistuttavalla kulmalla ja hyödynnetään deittailun tematiikkaa.
Sarjassa vaikuttaja Riku Rajala lähtee selvittämään, millaisia tunteita kouluun hakeminen herättää ja millaista opiskelu todellisuudessa on. Sarjan jaksot pysäyttävät, naurattavat ja kannustavat katsojia sitoutumaan sisältöön. Brändiviihdesarjasta välittyy korkeakoulun rentous ja iloinen ilmapiiri. Rikun ohella sarjassa esiintyy Laurean omaa henkilökuntaa. Sarja erottuu kilpaillussa yhteishakumarkkinassa huumorilla, joka syntyy Rikun jopa pakkomielteisestä otteesta Laureaan hakemiseen. Monikanavainen sarja jaeltiin Metan kanavissa, TikTokissa ja YouTubessa.
94% tavoittavuuden kasvu vuodessa
84% näyttökertojen kasvu vuodessa
8,3 miljoonaa näyttökertaa
740 tallennusta
141 000 sitoutumista sivuun
Laurea at First Sight -brändiviihdesarja toimi erinomaisesti. Onnistuimme tavoittamaan laajasti nuorten kohderyhmän heitä puhuttelevalla ja sitouttavalla sisällöllä. Halusimme tuoda esiin Laurean uuden, rohkeamman puolen ja erottua korkeakoulukentässä - siinä myös onnistuimme. Monikanavainen kampanja oli onnistunut toteutus bränditietoisuuden kasvattamiseksi, ja sarjan myötä somesisältöjemme tavoittavuus sai loistavan buustin.