Tony Stepanow

8.9.2021

Vuoden kaupallisin sesonki tulee! Hyödynnä vaikuttaja- ja somemarkkinoinnin mahdollisuudet

Elokuun vaihduttua syyskuuhun on hyvä suunnata jo katsetta tulevaan, kun vuoden kaupallisin sesonki starttailee. Loppuvuoden kalenteri on tulvillaan niin vanhoja tuttuja kuin myös uudempiakin juhlapäiviä ja teemoja, jotka tulevat näkymään sekä vaikuttajien että meidän tavallisten some-käyttäjien arjessa. Vaikuttaja- ja somemarkkinoinnin avulla brändi pääsee luontevasti ja ketterästi osaksi näitä ajankohtaisia teemoja luoden samalla oivaltavalla sisältösuunnittelulla seuraajille lisäarvoa, inspiraatiota ja keskustelua kiinnostavien sesonkien yhteydessä. 

Esittelemme muutamia teemoja, joita me Trootilla suosittelemme hyödynnettäväksi syksyn kampanjasisällöissä: 

  • Syyskuun sienestys ja marjastus inspiroivine resepteineen ja aktiiviseen elämäntapaan rohkaisevine ulkoiluvinkkeineen
  • Lihaton lokakuu – markkinoilla on nyt jälleen ennätyspaljon vegeuutuuksia
  • Syysloma, kotimaan ja lähiseutujen matkailu sekä risteilyt
  • Halloweenin hassuttelut ja herkuttelut, DIY, leipominen ja juhlat - koronaturvallisesti tietty!
  • Isänpäivä
  • Black Friday ja hyvät diilit – osta sitä mitä tarvitset! 
  • Joulun teemat ja jokaisen omat traditiot, rauhoittuminen, hyvät lahjat ja läheisten muistaminen sekä ruokateemat vastuulliseen jouluun, lihattomiin vaihtoehtoihin ja hävikin minimoimiseen liittyen.

Varsinkin brändin verkkokauppaan konvertoivat, vaikuttajavetoiset live shopping -eventit tulevat varmasti kasvattamaan Suomessakin suosiotaan isojen shoppailusesonkien yhteydessä. 

Näissä kaukaisesti vanhaa kunnon ostos-tv:tä muistuttavissa livetapahtumissa vaikuttaja tuo oman yleisönsä osaksi brändin kanssa toteutettavaa online-tapahtumaa, joka luo katsojalleen lisäarvoa niin tuotevinkkien, inspiraation kuin tietysti myös hyvien erikoisdiilien muodossa. Kukapa meistä ei rakastaisi erikoistarjouksia – only for you my friend! Suomalaisista brändeistä ainakin Stockmann näyttää ottaneen ilmiön jo osaksi vaikuttajatoimenpiteitään, joten odotamme mielenkiinnolla muidenkin verkkokauppojen lähestymistä esimerkiksi Black Fridayn tai tulevan joulusesongin osalta.


Mikäli mieleesi herää kysymyksiä ja ajatuksia näistä tai muista mahdollisuuksista hyödyntää vaikuttajamarkkinointia osana brändisi markkinoinnillisia tavoitteita, laita ihmeessä meille viestiä!

Tony Stepanow

Account Director

tony.stepanow@troot.fi

+358 50 506 0220

Katso myös

Tutustu blogiimme→

Joona Haatainen

13.8.2021

Troot vahvistaa sosiaalisen median osaamistaan – luova strategi Stefani Kirilova liittyy tiimiin

Vaikuttaja- ja somemarkkinointiin erikoistunut luova toimisto Troot syventää entisestään sosiaalisen median osaamistaan, kun Trootin tiimiä on saatu vahvistamaan kansainvälisen sosiaalisen median markkinoinnin taustainen luova strategi Stefani Kirilova.
Lue lisää →

Joona Haatainen

14.6.2021

Kirkastimme Trootin tarjooman

Kirkastimme Trootin tarjoomaa vastaamaan entistäkin paremmin asiakkaidemme tarpeita.
Lue lisää →