Tony Stepanow

8.9.2021

Vuoden kaupallisin sesonki tulee! Hyödynnä vaikuttaja- ja somemarkkinoinnin mahdollisuudet

Elokuun vaihduttua syyskuuhun on hyvä suunnata jo katsetta tulevaan, kun vuoden kaupallisin sesonki starttailee. Loppuvuoden kalenteri on tulvillaan niin vanhoja tuttuja kuin myös uudempiakin juhlapäiviä ja teemoja, jotka tulevat näkymään sekä vaikuttajien että meidän tavallisten some-käyttäjien arjessa. Vaikuttaja- ja somemarkkinoinnin avulla brändi pääsee luontevasti ja ketterästi osaksi näitä ajankohtaisia teemoja luoden samalla oivaltavalla sisältösuunnittelulla seuraajille lisäarvoa, inspiraatiota ja keskustelua kiinnostavien sesonkien yhteydessä. 

Esittelemme muutamia teemoja, joita me Trootilla suosittelemme hyödynnettäväksi syksyn kampanjasisällöissä: 

  • Syyskuun sienestys ja marjastus inspiroivine resepteineen ja aktiiviseen elämäntapaan rohkaisevine ulkoiluvinkkeineen
  • Lihaton lokakuu – markkinoilla on nyt jälleen ennätyspaljon vegeuutuuksia
  • Syysloma, kotimaan ja lähiseutujen matkailu sekä risteilyt
  • Halloweenin hassuttelut ja herkuttelut, DIY, leipominen ja juhlat - koronaturvallisesti tietty!
  • Isänpäivä
  • Black Friday ja hyvät diilit – osta sitä mitä tarvitset! 
  • Joulun teemat ja jokaisen omat traditiot, rauhoittuminen, hyvät lahjat ja läheisten muistaminen sekä ruokateemat vastuulliseen jouluun, lihattomiin vaihtoehtoihin ja hävikin minimoimiseen liittyen.

Varsinkin brändin verkkokauppaan konvertoivat, vaikuttajavetoiset live shopping -eventit tulevat varmasti kasvattamaan Suomessakin suosiotaan isojen shoppailusesonkien yhteydessä. 

Näissä kaukaisesti vanhaa kunnon ostos-tv:tä muistuttavissa livetapahtumissa vaikuttaja tuo oman yleisönsä osaksi brändin kanssa toteutettavaa online-tapahtumaa, joka luo katsojalleen lisäarvoa niin tuotevinkkien, inspiraation kuin tietysti myös hyvien erikoisdiilien muodossa. Kukapa meistä ei rakastaisi erikoistarjouksia – only for you my friend! Suomalaisista brändeistä ainakin Stockmann näyttää ottaneen ilmiön jo osaksi vaikuttajatoimenpiteitään, joten odotamme mielenkiinnolla muidenkin verkkokauppojen lähestymistä esimerkiksi Black Fridayn tai tulevan joulusesongin osalta.


Mikäli mieleesi herää kysymyksiä ja ajatuksia näistä tai muista mahdollisuuksista hyödyntää vaikuttajamarkkinointia osana brändisi markkinoinnillisia tavoitteita, laita ihmeessä meille viestiä!

Tony Stepanow

Account Director

tony.stepanow@troot.fi

+358 50 506 0220

Joona Haatainen

20.12.2021

Somemarkkinoinnin trendit 2022: TikTok, social commerce ja strateginen vaikuttajamarkkinointi

Vuosi vaihtuu ja on taas oivallinen aika ennustaa, miltä (some)maailma näyttää ensi vuonna! Tässä jutussa esittelemme kolme tärkeimmäksi arvioimaamme alkavan vuoden trendiä, jotka on hyvä pitää mielessä.
Lue lisää →

Laura Seppänen

20.12.2021

Toimivan kampanjabriefin anatomia – eli kaikki mitä pitää tietää vaikuttajayhteistyön briefaamisesta

Pidempää vaikuttajayhteistyötä tai lyhyempää kampanjatekemistä tukeva ja ohjaava brief on yksi tärkeimmistä työkaluista erityisesti sekä vaikuttajalle, mutta myös toteutusta suunnittelevalle taholle että brändille. 
Lue lisää →