Mikä ihmeen YouTube Shorts? Lyhytvideot löysivät tiensä myös YouTubeen

YouTube Shorts toi lyhytvideot osaksi YouTubea
Lue lisää →

Vaikuttajakommuunista tapahtumatalot loppuun myyväksi kiertueeksi

Sadat tuhannet seuraajat näkevät nämä sometähdet näytöillä joka ikinen päivä, mutta syksyn 2022 aikana kohtaaminen oli mahdollista kokea myös livenä. Meemitalo -vaikuttajakommuuni aloitti debyyttikiertueensa Meemitalo Tourin syyskuussa, loppuunmyydyllä keikalla Lahden Sibeliustalolta tuhatpäisen yleisön edessä.
Lue lisää →

Somen trendit 2023

Miltä näyttää somevuosi 2023? Trootin strategit Joona, Jonna ja Sade nostivat muutamat täkyt, joita ainakin kannattaa pitää silmällä ensi vuonna jos haluaa pitää brändin sometekemisen ajankohtaisena.
Lue lisää →

On helpompi pyytää anteeksi kuin lupa – miksi tekijänoikeudet unohtuvat TikTokissa?

Brändi on aina brändi. Kun tehdään laadukasta markkinointiviestintää, on tekemisen oltava ammattimaista oli kanava mikä tahansa. Miksi siis tekijänoikeudet jäävät huomioimatta TikTokin brändisisällöissä?
Lue lisää →

Yksisuuntaisesta viestinnästä yhteisöihin - miten rakentaa brändille oma yhteisöllinen media?

Jotta brändi erottuisi tämän päivän viestitulvasta, täytyy brändeistä tulla yksisuuntaisten viestijöiden sijaan sisällöntuottajia, jotka luovat kohderyhmiä houkuttelevaa sisältöä. Mutta miten brändi voi luoda oman yhteisöllisen ja vuorovaikutteisen median?
Lue lisää →

Creative Content Production esittäytyy

Saammeko esitelllä: Niklas, Erik ja Henrietta eli Trootin luova sisällöntuotannon tiimi, joka tuottaa Trootin tavaramerkiksi vaikuttajamarkkinoinnin ohella muodostuneet kanavanatiivit sisällöt brändille kuin brändille kiinteistötekniikasta lääkemarkkinointiin tai vaikkapa rekrytointipalveluun. Tiimi jakaa mielellään myös osaamistaan muille ja käykin ahkerasti kouluttamassa brändiviihteestä kiinnostuneita asiakkaitamme!
Lue lisää →

Kaikki on nyt real - uudesta BeReal sovelluksesta vaikuttajat pysyköön kaukana

“Onko sulla BeReal?” Tätä uutuus sovellusta on ladattu jo 28 miljoonaa kertaa, joten jos haluaa olla aallon harjalla, nyt on aika ladata se kännykkään!
Lue lisää →

Minkälaisen brändin kannattaa markkinoida TikTokissa?

TikTok on tämän hetken nopeimmin kasvava sosiaalisen median kanava sekä käyttäjien että markkinoijien keskuudessa. Minkälaisen brändin kannattaa markkinoida TikTokissa ja mitä se brändiltä edellyttää?
Lue lisää →

Miten hyödyntää sosiaalista mediaa työnantajamielikuvan rakentamisessa ja rekrymarkkinoinnissa?

Miten rekrytoija voi hyödyntää sosiaalisen median mahdollisuuksia osana työnantajamielikuvan rakentamista ja rekrykampanjointia? 
Lue lisää →

Esittelyssä Trootin uudet tiimiläiset Jonna & Henrietta – “Jokaisen brändin tulisi miettiä, mikä on syy seurata heitä somessa”

Troot vahvisti edellisvuoden lopulla strategista sosiaalisen median osaamistaan Jonna Haatajan liityttyä osaksi asiakkuustiimiämme. Jonnan lisäksi Trootin porukkaa täydentämään saatiin vuoden alussa Content Creator Henrietta Harju.
Lue lisää →