Kenen biisi? Eli mitä pitää muistaa kaupallisten sisältöjen musiikkioikeuksista

Somekanavat ovat viime vuosina alkaneet täyttyä sisällöistä, jossa musiikki on suuressa roolissa. Sopiva taustamusiikki Instagram Storyssa tai hittikappale, jonka mukaan voi tanssia TikTokissa, tekee some-postauksista kiinnostavampia. Kaupallisten sisältöjen kohdalla säännöt musiikin käytölle eivät aina ole ihan yksiselitteiset, mikä aiheuttaa välillä sisällöntuottajille ja brändeille harmaita hiuksia.
Lue lisää →

Kaisa Suomela

27.10.2021

Monikanavaista vaikuttajamarkkinointia yleisön ehdoilla

Trootin tiimit tekevät tiiviisti yhteistyötä vaikuttajien ja sisällöntuottajien kanssa. Mitä yleisö toivoo vaikuttajilta ja miten vaikuttajat itse näkevät oman yleisösuhteensa? Jututimme eturivin vaikuttajia eri somekanavien roolista ja kanaviin tuotetun sisällön tulevaisuudesta – tässä kolme kiinnostavaa nostoa.
Lue lisää →

Joona Haatainen

14.10.2021

FOOM palaa podcastina - käsittelyssä sosiaalinen media

Uudessa FOOM-podcastissa perehdymme sosiaalisen median ajankohtaisiin trendeihin Joonan ja markkinoinnin asiantuntijoiden sekä sisällöntuottajien matkassa. Loppuvuoden aikana käsitellään muun muassa teemoja kuten lyhytvideot, esport, vaikuttajamarkkinointi sekä viihdebrändin rakentaminen somessa.
Lue lisää →

Joona Haatainen

12.10.2021

Miten vaikuttajamarkkinointi tuodaan osaksi markkinoinnin vuosisuunnittelua?

Vaikuttajamarkkinoinnin panostukset lisääntyvät - suunnitelmallisuuden ja mittaamisen merkitys entisestään. Mitä vaikuttajamarkkinoinnin vuosisuunnittelussa kannattaa ottaa huomioon?
Lue lisää →

Tony Stepanow

8.9.2021

Vuoden kaupallisin sesonki tulee! Hyödynnä vaikuttaja- ja somemarkkinoinnin mahdollisuudet

Trootin Account Director, FMCG-asiakkuuksien liidi ja mielettömistä brändidiileistä syttyvä Tony Stepanow jakaa ideansa ja vinkkinsä loppuvuoden oivaltavaan sisältösuunnitteluun. 
Lue lisää →

Joona Haatainen

13.8.2021

Troot vahvistaa sosiaalisen median osaamistaan – luova strategi Stefani Kirilova liittyy tiimiin

Vaikuttaja- ja somemarkkinointiin erikoistunut luova toimisto Troot syventää entisestään sosiaalisen median osaamistaan, kun Trootin tiimiä on saatu vahvistamaan kansainvälisen sosiaalisen median markkinoinnin taustainen luova strategi Stefani Kirilova.
Lue lisää →

Joona Haatainen

14.6.2021

Kirkastimme Trootin tarjooman

Kirkastimme Trootin tarjoomaa vastaamaan entistäkin paremmin asiakkaidemme tarpeita.
Lue lisää →

Kaisa Suomela

14.6.2021

Tutkimus: sosiaalisen median vaikuttajan suositukseen luotetaan julkisuuden henkilöä enemmän 

Tutkimme keväällä suomalaisten suhtautumista sosiaaliseen mediaan ja vaikuttajamarkkinointiin. Tavoitteenamme oli ymmärtää syvällisemmin kuluttajien sosiaalisen median käyttöä sekä suhdetta eri medioihin ja vaikuttajiin.
Lue lisää →

Laura Seppänen

14.6.2021

TikTok-mainonnan ABC

Mistä TikTokin mainonnan maailmassa on kyse pähkinänkuoressa? Asiaan vihkiytymättömälle kokonaisuus on moninaisten vaihtoehtojen ja lainalaisuuksien viidakko. Trootin TikTok-mainontaan perehtynyt Creative Producer Laura Seppänen avaa Suomessa saatavilla olevien eri mainosmuotojen kirjon helposti pureksittavassa muodossa.
Lue lisää →

Joona Haatainen

12.6.2021

Vaikuttajamarkkinoinnin keinot

Vaikuttajamarkkinoinnin monisyisen terminologian vuoksi voi olla välillä haastavaa ymmärtää, mitä erinäisillä keinoilla ja toimintatavoilla tarkoitetaan. Jotta vaikuttajamarkkinointia osaa hahmottaa, sitä kannattaa peilata perinteisen markkinointiviestinnän keinovalikoimaan.
Lue lisää →

Reetta Kallio

8.9.2021

Miksi vaikuttajamarkkinointia pitää konseptoida – vai pitääkö?

Konsepti sanana kuulostaa yksinkertaiselta ja todennäköisesti resonoi jollain tavalla kaikissa kuulijoissa. Konsepti voi tarkoittaa motaa eri asiaa aina nelisivuisesta ruutupaperista suullista esitystä varten tehtyyn käsikirjoitukseen asti. Mutta miksi suunnitella vaikuttamarkkinointia?
Lue lisää →