5 minuuttia lämmittelyä ja vauhdilla alas – pelitubettaja Lakko ja Kitchen Joy ottivat haltuun Levin hissikabiinit

Troot on tehnyt jo vuosien ajan strategista vaikuttajamarkkinointia yhdessä Kitchen Joyn ja ensisijaisesti pelitubettajana ansioituneen Lakon kanssa eri kohtaamispisteissä. Tänä talvikautena Lakko ja Kitchen Joy ottavat haltuun myös Levin hiihtokeskuksen!
Lue lisää →

Troot on vuoden toimisto 2024 -finalisti sisältömarkkinointi ja some -kategoriassa

Suurkiitos Trootin rohkeat ja ennakkoluulottomat asiakkaat, jotka haluavat kehittää brändiä ja liiketoimintaa some edellä! Tulokset julkaistaan 29.2., pysykää kuulolla
Lue lisää →

Trootin tuottamalle sarjalle kaksi Kultainen Venla -ehdokkuutta!

Trootin ja sisällöntuottaja Daniel Aholan yhteistyön tuloksena tänä vuonna Ruutuun tuotettu “Poliisia ja Rosvoa” -sarja on ehdolla Kultainen Venla -gaalan Vuoden Ohjelma -kategoriassa! Lisäksi itse Daniel Ahola on ehdolla Vuoden Esiintyjäksi.
Lue lisää →

Vaikuttajamarkkinointia vaivattomasti – Miksi yritysten tulisi kääntyä markkinointitoimiston puoleen?

Kun vaikuttajien rooli digitaalisessa markkinoinnissa on vahvistunut, monet yritykset ovat päätyneet pohtimaan, kuinka he voisivat parhaiten hyödyntää vaikuttajia kampanjoissaan. Tämä onkin oiva hetki harkita markkinointitoimiston apua vaikuttajamarkkinoinnin toteuttamisessa. Tässä blogipostauksessa kerromme, miksi yritysten kannattaa hyödyntää Trootia vaikuttajamarkkinoinnissa ja siten maksimoida kampanjan tavoitteiden onnistuminen.
Lue lisää →

Syksyn 2023 sometrendit

Vuosi 2023 on tuonut mukanaan joukon kiehtovia konkreettisia sometrendejä. Kesällä somen valtakunnassa etenkin livelähetykset, käyttäjien luomat -sisällot (UGC = user generated content) ja erityisen tarkat niche -sisällöt nousivat entistä suurempaan suosioon, ja ne ovat mullistaneet tapaa, jolla somen käyttäjät kuluttavat sisältöjä sosiaalisen median alustoilla.
Lue lisää →

Mitä vaikuttajamarkkinointi maksaa?

Kaupallisten yhteistöiden hinnoittelu perustuu usein kysyntään ja tarjontaan. Hintaan vaikuttavat myös tekijät, kuten vaikuttajan tavoittavuus, brändiarvo, käytetyt kanavat, yhteistyön kesto, sisällöntuotannon tapa ja laatu.
Lue lisää →

Mistä vaikuttajille maksetaan? Vaikuttamarkkinoinnin keinot ja hinnoittelu

Vaikuttajamarkkinoinnin hinnoittelu herättää paljon keskustelua ja kummastusta, vaikka sillä onkin merkittävä rooli markkinointibudjeteissa. Tässä artikkelissa tarkastelemme, mistä vaikuttajamarkkinoinnin hinta muodostuu.
Lue lisää →

Kohti vastuullisempaa some- ja vaikuttajamarkkinointia

Digitaalisten mainoskampanjoiden hiilijalanjälki on merkittävä. Koko internetin osalta hiilijalanjälki on verrattavissa globaalisti jo lentoliikenteeseen. Lentoliikenteen rooli kantaa some-keskusteluissa valtaosan ilmastohäpeästä, mutta nyt on aika keskustella myös digimainonnan askelmerkeistä kohti vastuullisempaa tulevaisuutta.
Lue lisää →

Webinaari: Erotu brändinä hyödyntämällä monipuolisesti erilaisia vaikuttajia

Somessa -webinaarisarjan ensimmäisessä jaksossa Trootin Influencer Marketing Executive Lauri Talja kertoo, mitä brändin tulee tietää vaikuttajamarkkinoinnista vuonna 2023. 
Lue lisää →

Webinaari: Somevuosi 2023

Somessa -webinaarisarjan ensimmäisessä jaksossa Trootin Account Manager Laura Seppänen ja Account Director Sade Yrjölä kertovat, mitä brändin tulee tietää somessa viestimisestä vuonna 2023. 
Lue lisää →