Koulutukset

Tarjoamme yrityksille ja organisaatioille sosiaalisen median koulutuksia kokeneiden asiantuntijoidemme johdolla. Koulutusten avulla parannetaan yrityksen, yksilön tai organisaation valmiuksia tulokselliseen markkinointiviestintään sosiaalisessa mediassa. 

Troot tarjoaa yrityksille ja organisaatioille sosiaalisen median koulutuksia, jotka räätälöidään tarpeiden mukaan. Trootin koulutukset antavat valmiudet tulokselliseen markkinointiviestintään sosiaalisessa mediassa. Koulutukset ovat kestoltaan tyypillisesti 3-5 tuntia.

Sisältömarkkinointi sosiaalisessa mediassa -koulutus

Erotu joukosta sosiaalisessa mediassa  jatkuvan sisältötulvan keskellä. 

Koulutuspäivän aikana opit tärkeimpien somekanavien perusperiaatteet sekä keinot omannäköisen sisällön suunnitteluun. Koulutuspäivän aikana opit ymmärtämään kanavien algoritmien vaatimukset ja pääset myös tutustumaan tämän hetken tärkeimpiin sometrendeihin.

Koulutuksen avulla osallistuja osaa suunnitella kohderyhmän kannalta merkityksellistä ja  vuorovaikutteista sisältöä eri somekanaviin sekä auttaa kehittämään organisaation sosiaalisen median osaamista tukemaan markkinointiviestinnän tavoitteita. 

Selkeät ohjeet, käytännön harjoitukset ja inspiroivat esimerkit rytmittävät koulutusta ja rohkaisevat osallistujaa kokeilemaan itsekin.

Koulutuksen jälkeen osallistujalla on varma olo lähteä suunnittelemaan sisältöä oman organisaation sosiaalisen median kanaviin sekä osaamista viedä organisaation sosiaalinen media uudelle tasolle!

Miksi osallistua koulutukseen? 

  • Sosiaalisen median perusteet:
    Koulutus auttaa ymmärtämään sosiaalisen median toimintaperiaatteita, kuten algoritmeja sekä kanavien eri sisältömahdollisuuksia.

  • Trendien seuraaminen:
    Koulutus auttaa pysymään ajan tasalla somekanavien uudistuksista sekä uusimmista trendeistä ja hyödyntämään niitä oman sisällön suunnittelussa.
  • Sisällön suunnittelu:
    Koulutuksen jälkeen osallistuja osaa suunnitella kohderyhmän kannalta merkityksellistä ja vuorovaikutteista sisältöä, joka tukee organisaation markkinointiviestinnän tavoitteita. Koulutus tarjoaa myös uusia ideoita ja inspiraatiota sisällöntuotannon tueksi.
  • Tehokkuuden kasvattaminen:
    Koulutus auttaa kehittämään organisaation sosiaalisen median osaamista, jonka ansiosta liiketoiminta kasvaa ja saatte markkinointiviestinnästä tehokkaampaa.


Strateginen vaikuttajamarkkinointi - koulutus

Vaikuttajamarkkinointi ei ole vain satunnaisia hauskoja postauksia muiden markkinointitoimenpiteiden vanavedessä, vaan sen tulee olla osa brändin markkinointistrategiaa - ellei jopa tärkeintä ydintä. Kuinka valjastat vaikuttajamarkkinoinnin vahvuudet strategisen markkinointisuunnittelun pohjaksi, olipa tavoitteesi taktinen tai brändillinen?

Vaikuttajamarkkinointi on tutkitusti tehokas tapa puhutella ja aktivoida kuluttajia. Ei ole siis ihme, että vaikuttajamarkkinoinnin määrä on kasvanut viime vuodesta Suomessakin lähes 20% IAB:n tuoreimman datan mukaan. Miten suunnitella ja toteuttaa tässä yhä kasvavassa some-hälyssä aidosti vaikuttavaa ja datalähtöistä vaikuttajamarkkinointia, joka tukee yrityksesi ja brändisi liiketoimintaa?  

Koulutuspäivämme tarjoaa seitsemän vuoden vaikuttajamarkkinoinnin syväosaamisella tiedot ja taidot strategisen vaikuttajamarkkinoinnin suunnitteluun, ostamiseen sekä toteuttamiseen.

Miksi osallistua koulutukseen?

Vaikuttajamarkkinoinnin perusteet: Opit, mitä vaikuttajamarkkinointi tarkoittaa, miksi se on tärkeää ja miten se toimii osana markkinointitoimenpiteitäsi. Kerromme myös perusteet tämän hetken kaupallisesti tärkeimmistä some-kanavista eri kohderyhmille.

  • Vaikuttajamarkkinointi osana brändin markkinointistrategiaa: Koulutuksessa kerromme miten vaikuttajamarkkinointi integroidaan osaksi brändin markkinointistrategiaa, tai otetaan jopa sen sykkiväksi sydämeksi.
  • Vaikuttajien kartoitus ja valinta: Voiko kuka tahansa olla vaikuttaja? Mikä on sopiva palkkio vaikuttajalle? Koulutuksessa opit tunnistamaan sopivat vaikuttajat brändillesi ja sen, mitä tekijöitä tulee ottaa huomioon valinnassa ja hinnoittelussa. Näitä tekijöitä ovat mm. kohdeyleisö, arvot ja brändin sanoma. Kerromme myös miten kolmannen osapuolen teknologiset ratkaisut voivat tehostaa vaikuttajakartoitusta.
  • Kumppanuuden luominen: Koulutuksessa opit, miten voit lähestyä vaikuttajia ja luoda pitkäaikaisia ja vastuullisia kumppanuuksia heidän kanssaan tai operoida halutessasi kustannustehokkaasti vaikuttajatoimiston ja/tai -managerin avustukselle.
  • Sisällön suunnittelu ja yhteistyö: Opit briiffaamaan ja suunnittelemaan sisältöä yhdessä vaikuttajien tai yhteistyökumppaniesi kanssa ja luomaan kustannustehokkaita vaikuttajakampanjoita. Koulutuksessa käydään läpi erilaisia sisältömuotoja ja parhaita käytäntöjä niiden hyödyntämiseen inspiroivien esimerkkien avulla.
  • Tulosten mittaaminen: Koulutuksessa opit, miten voit seurata vaikuttajamarkkinoinnin tuloksia ja mitata kampanjoiden tehokkuutta. Näiden tietojen avulla voit jatkuvasti parantaa strategiaasi ja saavuttaa parempia tuloksia.
  • Kohti vastuullisempaa vaikuttajamarkkinointia: Koulutuksessa kerromme myös miten ottaa vastuullisuus huomioon osana vaikuttajamarkkinoinnin toimenpiteitä ja luoda näin sosiaalisesti, taloudellisesti sekä ympäristöllisesti kestävämpää some-sisältöä kohderyhmällesi. 

Sisältömarkkinointia lyhytvideoilla -koulutus

Lyhytvideot ovat puhututtaneet brändejä jo pitkään. Miten yrityksesi voi tehdä koukuttavia, vaikuttavia ja tuloksellisia lyhytvideoita itsenäisesti in-house?

Trootin osallistavan koulutuspäivän aikana opit tuottamaan houkuttelevaa ja yleisölle lisäarvoa tuottavaa lyhytvideosisältöä yrityksesi somekanaviin. Opit eri kanavien erityispiirteistä, koukuttavan lyhytvideon perusperiaatteista sekä saat käytännön oppeja kevyen videotuotannon työkaluista sekä niiden käytöstä. 

Koulutuksen avulla osallistuja osaa suunnitella kohderyhmän kannalta vuorovaikutteista ja viihdyttävää sisältöä sekä tuottaa kevyitä lyhytvideoita tukemaan markkinointiviestinnän tavoitteita. 

Inspiroivat esimerkit, selkeät ohjeet ja käytännön harjoitukset rytmittävät koulutusta ja rohkaisevat osallistujaa kokeilemaan itsekin.

Koulutuksen jälkeen osallistujalla on varma olo lähteä suunnittelemaan sisältöä oman organisaation sosiaalisen median kanaviin sekä osaamista viedä organisaation sosiaalinen media uudelle tasolle!

Miksi osallistua koulutukseen? 

  • Lyhytvideot ilmiönä ja formaattina:
    Koulutus auttaa ymmärtämään lyhytvideoita ilmiönä sekä formaattina inspiroivien esimerkkien kautta.
  • Miten syntyy hyvä ja koukuttava lyhytvideo?
    Koulutus  auttaa ymmärtämään miten hyvä lyhytvideo syntyy. Lisäksi koulutuksen jälkeen osallistuja ymmärtää koukuttavan lyhytvideon perusperiaatteet.
  • Lyhytvideoiden konseptointi:
    Koulutuksen jälkeen osallistuja osaa suunnitella kohderyhmän kannalta merkityksellistä ja vuorovaikutteista sisältöä, joka tukee organisaation markkinointiviestinnän tavoitteita. Koulutus tarjoaa myös uusia ideoita ja inspiraatiota sisällöntuotannon tueksi.
  • Kevyen videotuotannon työkalut ja niiden käyttö

Koulutus antaa käytännön vinkkejä kevyen videotuotannon työkaluista sekä niiden käytöstä. Koulutuksen jälkeen osallistuja osaa hyödyntää työkaluja lyhytvideoiden editoinnissa.

Ota yhteyttä ja luodaan yhdessä tarpeisiinne sopiva koulutus

Liittyvät referenssit

Katso kaikki referenssit →
Ei tuloksia.
Sisällön suunnittelu
|
Vaikuttajakartoitus
|
maksettu mainonta
|
vaikuttajamarkkinointi
|
Luova suunnittelu
|
Kampanjasuunnittelu
|
TikTok-kampanja
|
Online-tapahtuma
|
Vaikuttajastrategia
|
Ostettu mainonta
|
Projektinhallinta
|
Käsikirjoitus
|
Some-strategia
|
Rekrytointi
|
Työnantajamielikuva
|
sisällöntuotanto
|
TikTok-strategia
|
Strategia
|
TikTok
|