Jaffa Juicy

TikTok-strategia
,
Käsikirjoitus
,
sisällöntuotanto
,

Tervetuloa House of Juicyyn! Näin luotiin Suomen seuratuin virvoitusjuomabrändin TikTok-tili vain muutamassa kuukaudessa.

Lähtökohdat ja tavoite

Jaffa Juicy on ikonisen Jaffa-virvoitusjuoman alabrändi, joka on suunnattu erityisesti Z-sukupolvelle. Juoma lanseerattiin YouTube-vaikuttajien avulla keväällä 2020. Lanseeraustoimenpiteiden myötä Jaffa Juicy tuotiin kohderyhmän tietoisuuteen, mutta kasvun vauhdittaminen vaati uusia rohkeita toimenpiteitä. Tavoitteena oli kasvattaa Juicyn tunnettuutta, haluttavuutta ja myyntiä Z-sukupolven keskuudessa sekä tehdä brändistä pitkällä aikavälillä nuorten halutuin hedelmävirvoitusjuoma.

Strategia

Jaffa on brändinä aina ollut ”aito oikea”, joten Jaffa Juicy halusi kohdata z-sukupolven tällä samalla ideologialla – aidosti siellä missä hekin, kanavalle luontaisella ja oikealla tavalla. Tutkimusten ja aiempien kampanjakokemusten valossa TikTok osoittautui tehokkaimmaksi kanavaksi tavoittaa zetat ja puhutella heitä aidosti. Näin ollen loppuvuoden sekä tulevan vuoden 2022 toimenpiteet päätettiin keskittää TikTokiin. Yksittäisen kampanjan sijaan valitsimme jatkuvan sisältömarkkinoinnin mallin, Jaffa Juicyn oman TikTok-tilin, jonka  tavoitteeksi asetettiin yleisön tavoittamisen lisäksi yhteisön rakentaminen ja dialogin luominen.

Luova ratkaisu: House of Juicy

Jaffa Juicyn markkinoinnin ydin on House of Juicy TikTok-tili ja keskustelualusta, jossa käsitellään zetoja kiinnostavia aiheita viihteen keinoin: ajankohtaisia trendejä ja ilmiöitä, itseilmaisua sekä oppeja ja trikkejä arkeen.

“Make TikToks, not ads.” on TikTokin ykkössuositus TikTok-tilin perustaville brändeille. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, etteikö brändi ja itse tuote voisi olla kiinnostavalla ja oivaltavalla tavalla mukana. Jaffa Juicy -tölkki on läsnä jokaisessa House of Juicyn sisällössä joko taustalla tai luontaisena osana videota. Kanavan visuaalinen ilme luotiin vahvistamaan brändiyhteyttä. Jaffa Juicy linkittyy nuorten mielissä tahoksi, joka tuottaa viihdettä, inspiraatiota ja vinkkejä heidän elämään – nostaen heidät ja heidän äänensä kuuluviin. Tällaiset brändit jäävät mieleen ja ohjaavat valintaa juomahyllyllä.

Toteutus

Juicy Reacts eli mitä tapahtuu olohuoneessa:
@houseofjuicy

Mitä makuja meidän pitäis sokkomaistaa seuraavaks? 🙈

♬ alkuperäinen ääni - House of Juicy
Juicy Hacks eli mitä tapahtuu keittiössä:
@houseofjuicy

Mitä hackseja meidän pitäs kokeilla tänä vuonna?🤔

♬ alkuperäinen ääni - House of Juicy
Juicy Style eli mitä tapahtuu vaatehuoneessa:
@houseofjuicy

Mikä on sun lempi Jaffa Juicy? 🍋🍍🍇

♬ alkuperäinen ääni - House of Juicy

Tulokset

Aikaväli 19.10.2021 - 20.1.2022. Käytetty mediabudjetti 6828€.

14.5 K

Seuraajaa

5.1 M

Katselukertaa

4 %

Keskiarvoinen sitoutuminen

204 K

Sitoutumiset yhteensä

Bränditutkimus

Joulukuun 2021 lopulla toteutetun bränditutkimuksen tulokset osoittavat seuraavaa:

72 %

Juicyn TikTok-sisältöä nähneistä pitää Jaffa-brändiä merkityksellisenä (vs. 64% muilla kohderyhmästä)

92 %

Juicy tunnettuus kohderyhmässä niillä, jotka ovat nähneet TikTok-sisältöä (vs. 85 % muilla kohderyhmästä)

79 %

Juicyn TikTok-sisältöä nähneistä pitää brändiä positiivisena (vs. 72 % muilla kohderyhmästä)

Jaffa Juicy TikTok-strategia

No items found.

Tulokset

Asiakkaan kommentit yhteistyöstä

"Jaffa on perinteisesti ollut lapsiperheiden suosikkibrändi, ja halusimme kasvattaa Jaffasta relevantin myös nuorelle kuluttajalle Jaffa Juicyn avulla. Tähän löysimme loistavan kumppanin Trootista, joka ymmärtää missä kanavissa ja millaisen sisällön parissa Gen Z viihtyy. Emme halunneet tehdä yksittäistä kampanjaa, vaan luoda pitkäaikaisen suhteen nuoriin kuluttajiin – tähän olemme todella päässeet TikTok-tilin kautta. Brändirakkaus Jaffaa kohtaan nuorten kuluttajien (16-29-vuotiaat) keskuudessa on kasvanut vain neljän kuukauden TikTok-tekemisen jälkeen todella paljon (60% à 70%)."
"Trootin kanssa työskentely on aitoa kumppanuutta, jossa yhdessä pohdimme, miten pääsemme tavoitteisiimme. Myyntitavoitteemme on huikean korkealla – viime vuoteen olemme saaneet Juicyn myynteihin kasvua TikTok-tilin lanseerauksen jälkeen, ja viimeisten kahden kuukauden myynnin kasvu on vielä kiihtynyt. Innolla odotamme jatkoa, sillä Trootilaisilla on loistavia ehdotuksia siihen, miten pidämme sisällön kiinnostavana nuorille ollen edelleen Jaffa Juicyn näköistä."

Immersal App

Kansainvälinen markkinointikampanja AR-sovellukselle

Luova suunnittelu
|
sisällöntuotanto
|
vaikuttajamarkkinointi
|
maksettu mainonta
|
Lue lisää →

Duunitori

Miten rakentaa brändiä TikTok edellä

Some-strategia
|
Käsikirjoitus
|
sisällöntuotanto
|
Lue lisää →
TikTok-strategia
|
Käsikirjoitus
|
sisällöntuotanto
|