Onepiece

Kampanja

Kun tavoitteena on saada mahdollisimman paljon relevanttia kohderyhmää asiakkaan verkkosivuille ja luoda myyntiä, tulee toimivan suunnitelman lisäksi kiinnittää erityisen tarkasti huomiota vaikuttajien valintaan.

Miten aktivoida kuluttajia verkkokauppaan strategisen vaikuttajamarkkinoinnin avulla?

Keväällä 2021 suunnittelimme ja toteutimme asiakkaallemme Onepiecelle kampanjan, jonka tavoitteena oli saada ohjattua mahdollisimman paljon relevanttia kohderyhmää Onepiecen verkkosivuille brändin uuden kevät-kesä -malliston pariin, sekä luoda myyntiä.

Strategia:

Sunnittelimme kampanjalle kattokonseptin, jossa vaikuttajat valitsivat Onepiecen valikoimasta kiinnostavimmat tuotteet yllätyslahjaksi läheiselleen. Vaikuttajat myös kysyivät seuraajiltaan vinkkejä valikoimasta ennen tuotteen lopullista valintaa ja näin osallistivat yleisöään tehokkaasti kampanjaan.

Koska kyseessä oli visuaalinen, helposti ostettava tuote ja asiakkaan haaste puhtaasti konversiopohjainen, valitsimme kanavaksi Instagramin, josta vaikuttajien on helppo ohjata seuraajiaan asiakkaan verkkosivuille ostosten pariin.

Kampanjassa kiinnitimme erityisen tarkasti huomiota vaikuttajien valintaan. Painotimme valinnoissa historiadatansa pohjalta hyvin toimivia vaikuttajia, eli sellaisia sisällöntuottajia, jotka ovat generoineet poikkeuksellisen hyviä lukuja seuraajien ohjaamisessa brändin kanaviin saaden aikaan myyntiä. Siis vaikuttajia, jotka ovat saaneet samankaltaisissa taktisissa kampanjoissa aikaan näkyviä tuloksia.

Tulokset:

Neljän vaikuttajan kokonaisuus keräsi yhteensä yli miljoona näyttökertaa. Asiakkaan kohderyhmä tavoitettiin tehokkaasti – vaikuttajien Instagram-tileiltä saatiin 12 000 klikkausta Onepiecen kanaviin. Vaikuttajien kekseliäät sisällöt saivat paljon kiitosta paitsi suoraan seuraajilta, myös anonyymin somealusta Jodelin tunnetusti kriittisessä yhteisössä.

Tutustu kampanjaan

“Troot helped us plan, execute and monitor a successful influencer marketing campaign in Finland. Their knowledge of the market, professionalism and effectiveness was of great help and I enjoyed working with them.”
Onepiece
Johan Svabø, Marketing Manager – Nordics & Creative Projects
Tik Tok mainontaInstagram mainontaYouTube mainonta

Pirkka

vaikuttajastrategia 2020

Vahvaan kohderyhmä­ymmärrykseen ja vaikuttajien sisältöjen tuntemiseen perustuva strateginen suunnittelu yhdistettynä monikanavaiseen toteutukseen tuottaa näkyviä tuloksia.