Onepiece

Kun tavoitteena on saada mahdollisimman paljon relevanttia kohderyhmää asiakkaan verkkosivuille ja luoda myyntiä, tulee toimivan suunnitelman lisäksi kiinnittää erityisen tarkasti huomiota vaikuttajien valintaan.

Suunnittelimme ja toteutimme asiakkaallemme Onepiecelle kampanjan, jonka tavoitteena oli saada ohjattua mahdollisimman paljon relevanttia kohderyhmää Onepiecen verkkosivuille brändin uuden kevät-kesä -malliston pariin, sekä luoda myyntiä.

Tavoite:

OnePiecen tavoite oli kasvattaa brändin tunnettuutta Suomen markkinoilla ja saada kiinnostuneet kuluttajat verkkosivuilla tutustumassa tuotteisiin.

Strategia:

Sunnittelimme kampanjalle kattokonseptin, jossa vaikuttajat valitsivat Onepiecen valikoimasta kiinnostavimmat tuotteet yllätyslahjaksi läheiselleen. Vaikuttajat kysyivät seuraajiltaan vinkkejä valikoimasta ennen tuotteen lopullista valintaa ja näin osallistivat yleisöään tehokkaasti kampanjaan.

Koska kyseessä oli visuaalinen, helposti ostettava tuote ja asiakkaan haaste puhtaasti konversiopohjainen, valitsimme kanavaksi Instagramin, josta vaikuttajien on helppo ohjata seuraajiaan asiakkaan verkkosivuille ostosten pariin.

Kampanjassa kiinnitimme erityisen tarkasti huomiota vaikuttajien valintaan. Painotimme valinnoissa historiadatansa pohjalta hyvin toimivia vaikuttajia, eli sellaisia sisällöntuottajia, jotka ovat generoineet poikkeuksellisen hyviä lukuja seuraajien ohjaamisessa brändin kanaviin saaden aikaan myyntiä. Siis vaikuttajia, jotka ovat saaneet samankaltaisissa taktisissa kampanjoissa aikaan näkyviä tuloksia.

Esimerkkejä vaikuttajien julkaisuista: 

No items found.

Tulokset

+1 miljoonaa näyttökertaa

+12.000 klikkausta verkkokauppaan

Asiakkaan kommentit yhteistyöstä

“Troot helped us plan, execute and monitor a successful influencer marketing campaign in Finland. Their knowledge of the market, professionalism and effectiveness was of great help and I enjoyed working with them.”
Johan Svabø
Onepiece

BookBeat

Asiakashankinta inspiroivien vaikuttajien kautta

Lue lisää →

Ruka-Kuusamo

Kansainvälinen vaikuttajakampanja

Lue lisää →