Pirkka

Tuloksellinen vaikuttajamarkkinointi syntyy kohderyhmä­ymmärryksestä, oikeista vaikuttajavalinnoista sekä monikanavaisesta ja luovasta toteutuksesta.

Haaste & tavoite: 

Pirkka oli tehnyt useamman vuoden ajan yhteistyötä ruokabloggaajien kanssa, mutta nyt havaittiin myös tarve löytää ruoanlaiton ja reseptien rinnalle laajempi lähestymistapa. Tunnistettiin siis tarve keskittyä vielä vahvemmin tavoittelemaan nuoria kuluttajia heille relevanteissa kanavissa. Vaikuttajamarkkinointi haluttiin integroida osaksi markkinoinnin strategiaa.

Tavoitteena oli löytää uusi vaikuttajamarkkinoinnin strategia, jonka kautta vaikutetaan myönteisesti haluttuihin brändimielikuviin ja ostohalukkuuteen nuoressa kohderyhmässä.


Ratkaisu:

Yhdessä Pirkan kanssa suunniteltu ja toteutettu vuoden 2020 vaikuttajayhteistyö on esimerkki strategisesta vaikuttajamarkkinoinnista.

Trootin tiimi suunnitteli Pirkalle vaikuttajamarkkinoinnin strategian, suunnitteli vaikuttajamarkkinoinnin kampanjakonseptit ja vastasi vaikuttajamarkkinoinnin hallinnoinnista  vuoden 2020 ajan. Vuosiyhteistyössä ammennettiin oppeja edellisen vuoden 2019 yhteistyöstä, kohderyhmänä molempina vuosina oli nuoret suomalaiset kuluttajat, 18-24 -vuotiaat.

Jakelukanavina hyödynnettiin monipuolisesti YouTubea, Instagramia ja TikTokia. Vaikuttajina toimivat mm. Maiju Voutilainen, Ilona Ylikorpi, Justimus, IlariPro, Kaksi Äitiä sekä Sari Aalto.

Tulokset:

Vaikuttajamarkkinoinnin avulla vaikutettiin tehokkaasti haluttuihin brändimielikuviin ja kuluttajien ostohalukkuuteen.

Vuosiyhteistyön onnistuminen todennettiin paitsi tyypillisin vaikuttaja- ja somemarkkinoinnin mittarein (näyttökerrat, ohjaukset, seuraajien sitoutuneisuus, oikea kohderyhmä ja brändin parissa vietetty aika) myös Brand Lift -tutkimuksen avulla.

Tulokset

Asiakkaan kommentit yhteistyöstä

No items found.

Sanoma

Daniel Ahola: Poliisia ja Rosvoa -hittisarja

Lue lisää →

BookBeat

Asiakashankinta inspiroivien vaikuttajien kautta

Lue lisää →