Caverion

Työnantajamielikuva & rekrytointi

Miten kiinteistötekniikkayhtiö Caverion voisi hyödyntää sosiaalisen median mahdollisuuksia osana työnantajamielikuvan rakentamista ja rekrykampanjointia? Miten tehdä rekrymarkkinointia rohkeammin? Miten lisätä tietoisuutta Caverionista ja toimialasta?

Haaste

Miten kiinteistötekniikkayhtiö Caverion voisi hyödyntää sosiaalisen median mahdollisuuksia osana työnantajamielikuvan rakentamista ja rekrykampanjointia? Miten tehdä rekrymarkkinointia rohkeammin? Miten lisätä tietoisuutta Caverionista ja toimialasta?

Insight

Sosiaalisessa mediassa aidot ihmiset ja helposti lähestyttävät tarinat toimivat usein tehokkaammin kuin käsikirjoitettu tai kiillotettu liian mainosmainen sisältö. Caverionin ydinkohderyhmä 20-35v nuoret aikuiset ovat digiorientoituneita, medialukutaitoisia yksilöitä, jotka kuluttavat sosiaalisessa mediassa huumorisisältöä.

Luova ratkaisu

Luodaan Caverionille räätälöity brändiviihdesarja “Caverit”, jossa pääosassa ovat Caverionin omat työntekijät – caverit.  5-osainen sarja keskittyy cavereiden työkulttuuriin ja päivittäiseen työhön mockumentary-tyyliin. 

Jotta kohderyhmä ottaa sarjan omakseen, on käsikirjoitus tehtävä "kieli poskessa" unohtamatta itseironiaa sekä ajankohtaisia TikTok-ilmiöitä. Jokainen viihdesarjan osa kannustaa hakemaan Caverionille Caveriksi.

Jotta hyvä sisältö saadaan esiin mahdollisimman monelle silmäparille ja ostopolku vietyä loppuun saakka, tehdään ostetun TikTok-mainonnan suunnitelma ja ohjataan tätä kautta katsojat rekrytointisivulle.

@caverionfinland POV: Joudut markkinoinnin kynsiin 👹 Jos kahvi ja/tai pulla maistuu, tuu meille caveriksi! 👉 https://rekry.caverion.fi/ #caverion#fyp#suomitt#rekry ♬ original sound - Caverion Suomi
@caverionfinland Kuvastiko Harrin #dayinthelife juuri sun unelmien työpäivää? 😮‍💨 Jos kyllä, tuu meille caveriksi 👉🏻 rekry.caverion.fi #caverion #suomitt #fyp ♬ original sound - Caverion Suomi
@caverionfinland Oliko amatimies-ASMR musiikkia korvillesi? 🎶 Olet sillon ehkä juuri hakemamme uusi työcaveri ➡ rekry.caverion.com #suomitt #sinullesivu #fyp ♬ alkuperäinen ääni - Caverion Suomi

Tuuppa Caveriksi – työnantajamielikuvan päivitys TikTokissa

Tutustu kampanjaan

”Olimme Caverionilla päättäneet lähteä ennakkoluulottomasti kokeilemaan rohkeaa lähestymistapaa työnantajamielikuvan luomiseen uudella alustalla. Troot oli meille juuri oikea kumppani tähän. He veivät ideamme uudelle tasolle, tuotti niistä jotain konkreettista sekä kuvasi, ohjasi että editoi sanoistamme liikkuvaa kuvaa. Koska TikTok oli meille täysin uusi alusta, oli myös turvallista vallata tämä kanava yhdessä osaavan yhteistyökumppanin kanssa. Kirsikkana kakun päälle kampanjan tulokset olivat huikeat ja ylitti odotuksemme täysin, ja teon hauskuus myös välittyi lopputuloksessa.”
Caverion
Marketing and Customer Experience Specialist, Saga Storbacka
Tik Tok mainontaInstagram mainontaYouTube mainonta

Jaffa Juicy

TikTok-strategia

House of Juicy on kuin parhaan kaverin kämppä, jossa on aina hyvä meininki – näin luotiin Suomen seuratuin virvoitusjuomabrändin TikTok-tili vain muutamassa kuukaudessa.

Tik Tok mainontaInstagram mainontaYouTube mainonta

Pirkka

Vaikuttajastrategia

Vahvaan kohderyhmä­ymmärrykseen ja vaikuttajien sisältöjen tuntemiseen perustuva strateginen suunnittelu yhdistettynä monikanavaiseen toteutukseen tuottaa näkyviä tuloksia. 

Tik Tok mainontaInstagram mainontaYouTube mainonta

Paula

TikTok-Kampanja

Z-sukupolven nuoret suhtautuvat mainontaan kriittisemmin kuin aiemmat sukupolvet. Siksi vaikutus kohderyhmään pitää tehdä koukuttavalla sisällöllä ja kiinnostavalla tarinalla.

Tik Tok mainontaInstagram mainontaYouTube mainonta

Panasonic

Kampanja

Kun tavoitteena on kerätä liidejä ja vaikuttaa positiivisesti ostopäätökseen hinnakkaan tuotteen kohdalla, toimii tunteisiin vetoava, mutta informatiivinen sisältö kuluttajalle.