Sosiaalisen median strategia pohjautuu aina brändin liiketoiminnallisiin tavoitteisiin. Strategiatyössä määritellään selkeät tavoitteet, mittarit, roolit ja toimintatavat markkinointiviestinnälle ja työantajabrändin rakentamiselle sosiaalisessa mediassa.
Ota yhteyttäSosiaalisen median strategia yhdistää brändin tavoitteet ja kohderyhmän tarpeet. Sen avulla sosiaalisen median markkinoinnista tulee tavoitteellista, säännöllistä ja kohderyhmän tarpeita puhuttelevaa. Strategia kertoo brändisi tarinan kiinnostavalla tavalla ja luo suhteen yleisösi kanssa heille relevanteissa jakelukanavissa.
Trootin strategisen ajattelun ydin on syvällinen ymmärrys sosiaalisen median sisällöistä, kulttuureista ja lainalaisuuksista. Meille some on enemmän kuin jakelukanava – se on modernin kulttuurin ydin jossa brändi pärjää vain aidolla läsnäololla ja uskottavalla sisällöllä.
Trootin asiantuntijat perehtyvät perusteellisesti yrityksesi tavoitteisiin ja kilpailijoidesi sosiaalisen median läsnäoloon sekä määrittelee selkeät kehityskohteet auditoinnin avulla. Strategiamme eivät sisällä vain toimenpiteitä tietyissä sosiaalisen median kanavissa. Kokonaisuuden on sovittava yhteen myös palapelinä, joka tukee tavoitteitasi – olipa kyse sitten myynnin kasvattamisesta, brändin rakentamisesta tai työnantajamielikuvan päivittämisestä.
Kanavavalikkoomme kuuluvat niin TikTok, Instagram, Facebook, Twitter, YouTube kuin LinkedIn.
Kaupallisten yleisöjen lisäksi organisaation nykyiset ja tulevaisuuden työntekijät viettävät aikaansa sosiaalisen median alustoilla. Sosiaalisesta mediasta on tullutkin merkittävä ikkuna työyhteisön arkeen ja mahdollistaa potentiaaliselle hakijalle mahdollisuuden tutustua potentiaaliseen työantajaan ennen hakemuksen lähettämistä.
Autamme yrityksiä ja organisaatioissa työnantajamielikuvan kehittämisessä sekä rekrymarkkinoinnissa sosiaalinen media edellä. Sosiaalinen media mahdollistaa kustannustehokkaan tavan tavoittaa potentiaaliset työnhakijat, tehostaa rekrytointia, rakentaa pitoa ja kehittää organisaation viestintää.
Vaikuttajamarkkinoinnin strategia on yrityksen liiketoiminnallisista tavoitteista ja markkinointistrategiasta johdettu pitkän aikavälin suunnitelma, jossa keskitytään siihen miten brändi tekee tuloksellista, liiketoiminnan tavoitteita tukevaa vaikuttajamarkkinointia. Se määrittelee vaikuttajamarkkinoinnille roolin osana yrityksen markkinointiviestintää.
Vaikuttajastrategia auttaa brändiä erottumaan kilpailijoistaan ja kohdentamaan vaikuttajamarkkinoinnin panostukset oikeisiin kanaviin sekä vaikuttajiin. Vaikuttajastrategian tavoite on ohjata yrityksen vaikuttajamarkkinointia pitkäjänteiseen, vuorovaikutteiseen ja tulokselliseen sisällöntuotantoon yhdessä vaikuttajien kanssa.
Asiantuntijamme suunnittelevat ja toteuttavat yhdessä asiakkaiden sekä vaikuttajien kanssa tuloksellista some- ja vaikuttajamarkkinointia. Yhdistämme vaikuttajamarkkinoinnin, kiinnostavat sosiaalisen median sisällöt ja mainonnan kokonaisuuksiksi. Me teemme brändeistä vaikuttavia.