Kaisa Suomela

9.3.2022

House of Juicy -TikTok-tili on kuin parhaan kaverin kämppä, jossa on aina hyvä meininki!

Jaffa Juicy on Hartwallin ikonisen Jaffa-virvoitusjuoman alabrändi, joka on suunnattu erityisesti Z-sukupolvelle. Jaffa Juicy lanseerattiin YouTube-vaikuttajien avulla keväällä 2020. Näiden lanseeraustoimenpiteiden myötä juoma tuotiin nuoren kohderyhmän tietoisuuteen, mutta kasvun vauhdittaminen vaati uusia, rohkeita ja jatkuvia toimenpiteitä. 

Tavoitteenamme oli paitsi kasvattaa Juicyn tunnettuutta, haluttavuutta ja myyntiä Z-sukupolven keskuudessa, myös tehdä brändistä pitkällä aikavälillä nuorten halutuin hedelmävirvoitusjuoma.

“Jaffa on perinteisesti ollut lapsiperheiden suosikkibrändi, ja halusimme kasvattaa Jaffasta relevantin myös nuorelle kuluttajalle Jaffa Juicyn avulla. Tähän löysimme loistavan kumppanin Trootista, joka ymmärtää missä kanavissa ja millaisen sisällön parissa Gen Z viihtyy. Emme halunneet tehdä yksittäistä kampanjaa, vaan luoda pitkäaikaisen suhteen nuoriin kuluttajiin – tähän olemme todella päässeet TikTok-tilin kautta. Brändirakkaus Jaffaa kohtaan nuorten kuluttajien (16-29-vuotiaat) keskuudessa on kasvanut vain neljän kuukauden TikTok-tekemisen jälkeen todella paljon (60% à 70%).”, Hartwall Jaffan Brand Manager Janiina Gustavsson kommentoi.

Brändin rakennusta vaikuttavan sisällön avulla

TikTok-strategian lähtökohtana oli kohderyhmä- ja  kanavaymmärrys sekä Jaffa Juicyn brändiattribuutit. Kanavaa, kohderyhmää ja brändiä yhdistäviksi tekijöiksi löydettiin viihteellisyys, aitous ja yhdenvertaisuus. Yksittäisen kampanjan sijaan valitsimme jatkuvan sisältömarkkinoinnin mallin, Jaffa Juicyn oman TikTok-tilin, jonka  tavoitteeksi asetettiin yleisön tavoittamisen lisäksi yhteisön rakentaminen ja dialogin luominen. 

“Trootin kanssa työskentely on aitoa kumppanuutta, jossa yhdessä pohdimme, miten pääsemme tavoitteisiimme. Myyntitavoitteemme on huikean korkealla – viime vuoteen olemme saaneet Juicyn myynteihin kasvua TikTok-tilin lanseerauksen jälkeen, ja viimeisten kahden kuukauden myynnin kasvu on vielä kiihtynyt. Innolla odotamme jatkoa, sillä Trootilaisilla on loistavia ehdotuksia siihen, miten pidämme sisällön kiinnostavana nuorille ollen edelleen Jaffa Juicyn näköistä.”


Lue lisää House of Juicyn luovasta ratkaisusta ja tuloksista referenssisivuiltamme!

Kaisa Suomela

12.5.2022

Esittelyssä Trootin uudet tiimiläiset Jonna & Henrietta – “Jokaisen brändin tulisi miettiä, mikä on syy seurata heitä somessa”

Troot vahvisti edellisvuoden lopulla strategista sosiaalisen median osaamistaan Jonna Haatajan liityttyä osaksi asiakkuustiimiämme. Jonnan lisäksi Trootin porukkaa täydentämään saatiin vuoden alussa Content Creator Henrietta Harju.
Lue lisää →

Joona Haatainen

9.3.2022

Brändit löysivät sosiaalisen median, mutta unohtivat vuorovaikutuksen

Panostukset somemainontaan ovat kasvaneet Suomessa lähes 30% edelliseen vuoteen verrattuna. Vuonna 2021 sosiaalisen median mainonta muodosti jo yli 15% koko mediamainonnan kakusta. Samaan aikaan panostukset sisältöön eivät ole kasvaneet.
Lue lisää →