TikTok made me do it – eli kuinka suunnitella sisältöä TikTokiin audio edellä?

Miten brändi voi käytännössä luoda paitsi tekijänoikeudet huomioonottavaa myös luovaa lyhytvideosisältöä? Trootin creative Erik Rauhala opastaa alkuun, lue Erikin vinkit tästä artikkelista.
Lue lisää →

Miten kasvattaa myyntiä sosiaalisen median avulla?

Sosiaalinen media mielletään usein viestinnän tai mainonnan kanavaksi. Mutta mitä muita keinoja yrityksellä on kasvattaa liiketoimintaa somen avulla? Nappaa tästä kolme uutta ideaa myynnin kasvattamiseen sosiaalisen median avulla! 
Lue lisää →

“Onnistunut sisältö luo aina jotain lisäarvoa kohderyhmälle” - esittelyssä Trootin uudet vahvistukset Sade, Oona ja Timi

Luova sosiaaliseen mediaan keskittynyt markkinointitoimisto Troot monipuolisti osaamistaan rekrytoimalla kolme uutta asiantuntijaa. Trootin uusia tekijöitä yhdistää kokemus ja intohimo haastaa perinteisiä markkinoinnin keinoja ja luoda merkityksellisiä kohtaamisia brändien ja ihmisten välille. 
Lue lisää →

Mikä ihmeen YouTube Shorts? Lyhytvideot löysivät tiensä myös YouTubeen

YouTube Shorts toi lyhytvideot osaksi YouTubea
Lue lisää →

Vaikuttajakommuunista tapahtumatalot loppuun myyväksi kiertueeksi

Sadat tuhannet seuraajat näkevät nämä sometähdet näytöillä joka ikinen päivä, mutta syksyn 2022 aikana kohtaaminen oli mahdollista kokea myös livenä. Meemitalo -vaikuttajakommuuni aloitti debyyttikiertueensa Meemitalo Tourin syyskuussa, loppuunmyydyllä keikalla Lahden Sibeliustalolta tuhatpäisen yleisön edessä.
Lue lisää →

Somen trendit 2023

Miltä näyttää somevuosi 2023? Trootin strategit Joona, Jonna ja Sade nostivat muutamat täkyt, joita ainakin kannattaa pitää silmällä ensi vuonna jos haluaa pitää brändin sometekemisen ajankohtaisena.
Lue lisää →

On helpompi pyytää anteeksi kuin lupa – miksi tekijänoikeudet unohtuvat TikTokissa?

Brändi on aina brändi. Kun tehdään laadukasta markkinointiviestintää, on tekemisen oltava ammattimaista oli kanava mikä tahansa. Miksi siis tekijänoikeudet jäävät huomioimatta TikTokin brändisisällöissä?
Lue lisää →

Yksisuuntaisesta viestinnästä yhteisöihin - miten rakentaa brändille oma yhteisöllinen media?

Jotta brändi erottuisi tämän päivän viestitulvasta, täytyy brändeistä tulla yksisuuntaisten viestijöiden sijaan sisällöntuottajia, jotka luovat kohderyhmiä houkuttelevaa sisältöä. Mutta miten brändi voi luoda oman yhteisöllisen ja vuorovaikutteisen median?
Lue lisää →

Creative Content Production esittäytyy

Saammeko esitelllä: Niklas, Erik ja Henrietta eli Trootin luova sisällöntuotannon tiimi, joka tuottaa Trootin tavaramerkiksi vaikuttajamarkkinoinnin ohella muodostuneet kanavanatiivit sisällöt brändille kuin brändille kiinteistötekniikasta lääkemarkkinointiin tai vaikkapa rekrytointipalveluun. Tiimi jakaa mielellään myös osaamistaan muille ja käykin ahkerasti kouluttamassa brändiviihteestä kiinnostuneita asiakkaitamme!
Lue lisää →

Kaikki on nyt real - uudesta BeReal sovelluksesta vaikuttajat pysyköön kaukana

“Onko sulla BeReal?” Tätä uutuus sovellusta on ladattu jo 28 miljoonaa kertaa, joten jos haluaa olla aallon harjalla, nyt on aika ladata se kännykkään!
Lue lisää →