Somemarkkinoinnin trendit 2022: TikTok, social commerce ja strateginen vaikuttajamarkkinointi

Vuosi vaihtuu ja on taas oivallinen aika ennustaa, miltä (some)maailma näyttää ensi vuonna! Tässä jutussa esittelemme kolme tärkeimmäksi arvioimaamme alkavan vuoden trendiä, jotka on hyvä pitää mielessä.
Lue lisää →

Laura Seppänen

14.6.2021

TikTok-mainonnan ABC

Mistä TikTokin mainonnan maailmassa on kyse pähkinänkuoressa? Asiaan vihkiytymättömälle kokonaisuus on moninaisten vaihtoehtojen ja lainalaisuuksien viidakko. Trootin TikTok-mainontaan perehtynyt Creative Producer Laura Seppänen avaa Suomessa saatavilla olevien eri mainosmuotojen kirjon helposti pureksittavassa muodossa.
Lue lisää →

Joona Haatainen

12.6.2021

Vaikuttajamarkkinoinnin keinot

Vaikuttajamarkkinoinnin monisyisen terminologian vuoksi voi olla välillä haastavaa ymmärtää, mitä erinäisillä keinoilla ja toimintatavoilla tarkoitetaan. Jotta vaikuttajamarkkinointia osaa hahmottaa, sitä kannattaa peilata perinteisen markkinointiviestinnän keinovalikoimaan.
Lue lisää →

Reetta Kallio

8.9.2021

Miksi vaikuttajamarkkinointia pitää konseptoida – vai pitääkö?

Konsepti sanana kuulostaa yksinkertaiselta ja todennäköisesti resonoi jollain tavalla kaikissa kuulijoissa. Konsepti voi tarkoittaa motaa eri asiaa aina nelisivuisesta ruutupaperista suullista esitystä varten tehtyyn käsikirjoitukseen asti. Mutta miksi suunnitella vaikuttamarkkinointia?
Lue lisää →

Annika Rousu

8.9.2021

Brändin oma TikTok-kanava – miksi ja miten?

Trootin tiimi on reilun vuoden kuluessa sukeltanut syvälle TikTok-markkinoinnin maailmaan. Vaikuttajamarkkinoinnin lisäksi olemme päässeet auttamaan yrityksiä TikTok-sisältöstrategioiden luomisessa. Trootin luova strategi Annika Rousu ja luova tuottaja Erik Rauhala kertovat nyt, mistä brändin kannattaa lähteä liikkeelle TikTokissa. ‍
Lue lisää →

Sara Nurmilaukas

21.6.2021

Mikä on hittisovellus Clubhouse?

Clubhouse on audiosovellus, jossa käyttäjät voivat järjestää, seurata ja osallistua keskusteluihin ympäri maailmaa.Trootin Account Director Sara Nurmilaukas ja vaikuttajamarkkinoinnin konsultti, Kaikki Somesta -yrityksen perustaja Noora Verronen hostaavat Clubhousessa Vaikuttajamarkkinoinnin vartti -tapahtumaa aina torstaisin. Mitä sovelluksesta oikein pitää tietää ja mihin se soveltuu?
Lue lisää →

Kaisa Suomela

12.6.2021

Ei tosikoille – eli miten PAULA valtasi TikTokin

Aina välillä on mukava palata ajassa taaksepäin ja muistella menneitä. Trootin työpöydän kautta kulkee vuodessa kymmeniä ja kymmeniä vaikuttajamarkkinoinnin kampanjoita, joista Dr. Oetkerille suunniteltu ja toteutettu PAULA-vanukkaan TikTok-vetoinen kampanja oli ehdottomasti yksi viime vuoden kohokohdista! Haaste: PAULA-vanukas on tunnettu tuote ja brändi lasten sekä vanhempien päivittäisostopäättäjien keskuudessa.
Lue lisää →

Joona Haatainen

12.6.2021

Trootin uudet nimitykset

Kulunut vuosi vauhditti Trootin muutosta vaikuttajaverkostosta vaikuttajavetoisen markkinoinnin suunnittelutoimistoksi. Uuden toimintamallin myötä olemme päässeet luomaan hienoja kokonaisvaltaisia asiakkuuksia sekä kehittämään luovia vaikuttajamarkkinoinnin konsepteja niin Suomessa kuin kansainvälisestikin.
Lue lisää →

Sara Nurmilaukas

12.6.2021

Vaikuttajamarkkinoinnin vartti Clubhousessa

Vaikuttajamarkkinointi puhututti uudessa sosiaalisen median sovelluksessa, Clubhousessa, viime torstaina. Trootin Account Director Sara Nurmilaukas ja vaikuttajamarkkinoinnin konsultti, Kaikki Somesta -yrityksen perustaja Noora Verronen fasilitoivat ensimmäisen yhteisen keskusteluhetken kaikille alasta kiinnostuneille.
Lue lisää →

Joona Haatainen

8.9.2021

Miten todentaa vaikuttajamarkkinoinnin tuloksellisuutta?

Vaikuttajamarkkinointi tarjoaa markkinoijalle valtavasti erilaista tietoa esimerkiksi perinteisiin mediakanaviin verrattuna – markkinointijargonilla ilmaistuna dataa. Dataa on tarjolla niin suunnittelun, kaupallisten tulosten kuin sisällön onnistumisenkin todentamisen tueksi.
Lue lisää →

Joona Haatainen

12.6.2021

Vaikuttajamarkkinoinnin ekosysteemi – ymmärrä mitä ostat!

Vaikuttajaekosysteemi on monipuolistunut valtavasti viime vuosien aikana. Alalle on syntynyt sekä paikallisesti että kansainvälisesti erilaisia toimijoita, jotka tarjoavat palveluitaan markkinoijalle kukin hieman eri kulmalla. Ostajalta vaaditaankin entistä enemmän osaamista vaikuttajamarkkinoinnin palveluita hankkiessa. Markkinoijan on hyvä tunnistaa, tarjoaako toimija kokonaisratkaisuja vai esimerkiksi yksittäisiä sisältöyhteistöitä edustamiensa tai verkostoonsa kuuluvien vaikuttajien kanavissa.
Lue lisää →