FOOM palaa podcastina - käsittelyssä sosiaalinen media

Uudessa FOOM-podcastissa perehdymme sosiaalisen median ajankohtaisiin trendeihin Joonan ja markkinoinnin asiantuntijoiden sekä sisällöntuottajien matkassa. Loppuvuoden aikana käsitellään muun muassa teemoja kuten lyhytvideot, esport, vaikuttajamarkkinointi sekä viihdebrändin rakentaminen somessa.
Lue lisää →

Miten vaikuttajamarkkinointi tuodaan osaksi markkinoinnin vuosisuunnittelua?

Vaikuttajamarkkinoinnin panostukset lisääntyvät - suunnitelmallisuuden ja mittaamisen merkitys entisestään. Mitä vaikuttajamarkkinoinnin vuosisuunnittelussa kannattaa ottaa huomioon?
Lue lisää →

Vuoden kaupallisin sesonki tulee! Hyödynnä vaikuttaja- ja somemarkkinoinnin mahdollisuudet

Trootin Account Director, FMCG-asiakkuuksien liidi ja mielettömistä brändidiileistä syttyvä Tony Stepanow jakaa ideansa ja vinkkinsä loppuvuoden oivaltavaan sisältösuunnitteluun. 
Lue lisää →

Troot vahvistaa sosiaalisen median osaamistaan – luova strategi Stefani Kirilova liittyy tiimiin

Vaikuttaja- ja somemarkkinointiin erikoistunut luova toimisto Troot syventää entisestään sosiaalisen median osaamistaan, kun Trootin tiimiä on saatu vahvistamaan kansainvälisen sosiaalisen median markkinoinnin taustainen luova strategi Stefani Kirilova.
Lue lisää →

Kirkastimme Trootin tarjooman

Kirkastimme Trootin tarjoomaa vastaamaan entistäkin paremmin asiakkaidemme tarpeita.
Lue lisää →

Tutkimus: sosiaalisen median vaikuttajan suositukseen luotetaan julkisuuden henkilöä enemmän 

Tutkimme keväällä suomalaisten suhtautumista sosiaaliseen mediaan ja vaikuttajamarkkinointiin. Tavoitteenamme oli ymmärtää syvällisemmin kuluttajien sosiaalisen median käyttöä sekä suhdetta eri medioihin ja vaikuttajiin.
Lue lisää →

TikTok-mainonnan ABC

Mistä TikTokin mainonnan maailmassa on kyse pähkinänkuoressa? Asiaan vihkiytymättömälle kokonaisuus on moninaisten vaihtoehtojen ja lainalaisuuksien viidakko. Trootin TikTok-mainontaan perehtynyt Creative Producer Laura Seppänen avaa Suomessa saatavilla olevien eri mainosmuotojen kirjon helposti pureksittavassa muodossa.
Lue lisää →

Vaikuttajamarkkinoinnin keinot

Vaikuttajamarkkinoinnin monisyisen terminologian vuoksi voi olla välillä haastavaa ymmärtää, mitä erinäisillä keinoilla ja toimintatavoilla tarkoitetaan. Jotta vaikuttajamarkkinointia osaa hahmottaa, sitä kannattaa peilata perinteisen markkinointiviestinnän keinovalikoimaan.
Lue lisää →

Miksi vaikuttajamarkkinointia pitää konseptoida – vai pitääkö?

Konsepti sanana kuulostaa yksinkertaiselta ja todennäköisesti resonoi jollain tavalla kaikissa kuulijoissa. Konsepti voi tarkoittaa motaa eri asiaa aina nelisivuisesta ruutupaperista suullista esitystä varten tehtyyn käsikirjoitukseen asti. Mutta miksi suunnitella vaikuttamarkkinointia?
Lue lisää →

Brändin oma TikTok-kanava – miksi ja miten?

Trootin tiimi on reilun vuoden kuluessa sukeltanut syvälle TikTok-markkinoinnin maailmaan. Vaikuttajamarkkinoinnin lisäksi olemme päässeet auttamaan yrityksiä TikTok-sisältöstrategioiden luomisessa. Trootin luova strategi Annika Rousu ja luova tuottaja Erik Rauhala kertovat nyt, mistä brändin kannattaa lähteä liikkeelle TikTokissa. ‍
Lue lisää →